Gå til innhold
Arkivverket

[#25355] Bernt Julius Jørgensen Lars Bastiansen


Gjest Gunnar Sødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Sødal

Eg er interessert i foreldra og eventuelt videre bakover på desse to overnevnte personar. Bernt Julius Jørgensen 1761-1829. Bodde i Bergen Lars Bastiansen f.1752. Bodde også i Bergen. Han var gift med Øllegard Jansdatter f.1762. Bernt Julius Jørgensen var gift med Kathrine Eleonora Grundtr f.1761 d. 1846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Lars Bastiansen og Øllegård Jansdatter – Bergen 1801: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11301&gardpostnr=998&personpostnr=7074&merk=7074#ovre>Lenke. Lars Bastiansen er jekteskipper på reisen.Her er vielsen i Domkirken, Bergen 1787 LenkeBernt Jørgensen og Kathrine Grundtr (Grondtr) – Bergen 1801 Lenke. Bernt er baker, arbeidsmann. Og vielsen 1788 LenkeFinner disse to registreringene i Undersøkelseskommisjonen 1804-1805 Bergen på jektefører Lars Bastiansen Miøs/Miøss Lenke og Lenke. Han står oppført med fødested Radøy skiprede. Kan dette være ”din” Lars?Jeg finner ingen Bernt J. Jørgensen i Undersøkelseskommisjonen.Er Øllegård og Kathrine Eleonora søstre? Døtre av Jan Andreasen Grundt som gifter seg i Årdal? Se denne lenken http://home.online.no/~arnm/java/wga6.html#I728 og følgende tema fra debattforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sødal

Takk. Så langt eg kan sjå så er Øllegaard og Kathrine Elonora søstre. No kjem eg eit langt skritt vidare i puslespelet med Anfindsenslekta eg har inn i familien Mvh Gunnar S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sødal

Fra folketellinga 1900 Skogn i N-Trøndelag på Sandberglunden finner vi 1069 Erik Holden f.1868 i Hemne jobber på jernbanen 1070 Oline Martinusdatter f-1875 i Inderøy(kone) Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvem som er foreldre til Erik Holden. Eg har gjort mange forsøk, men ingen gode treff. Kan det være feil fødselsår i folketellinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sødal

Når en ser på det forrige innlegget mitt, så går det litt for raskt i svingane. Det skulle ha vore plassert ein annan stad.Takk til Grete for tipsa eg fekk om Beyer. Det gjekk rett inn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sødal

Eg sa i eit inlegg i går at eg no hadde kome eit langt skritt for å få oversikt over Anfindsen slekta vi har i familien. Hvis eg no kunne ha fått eit hint om Anfind Olsen, fødselssted og eventuelt foreldre så hadde det vore heilt topp. Takk fil Grete F. for god hjelp så langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gunnar Sødal

Vil prøve å ta tak i Lars Bastiansen Miøs fra dette inlegget.Det ser ut til at han er fødd på Radøy i 1752 og er det da noen som vet noe om hans opphav Mvh Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.