Gå til innhold
Arkivverket

[#25356] Slekt på Vikebukt


Gjest Gunnar Sødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Sødal

Kona mi har ein oldefar som kjem frå Vikebukt i Møre og Romsdal. Han heiter Lasse O. Legernes f.1865,faren heiter Ole Olsen f.1835. Kan nokon hjelpe meg med å kome vidare bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Dette er vel riktig familie i 1865: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61535&gardpostnr=15&personpostnr=90&merk=90#ovre>Lenke, så da har du i hvert fall Lasses mormor og morfar.Ole Olsen er registrert som 30 år i FT1865, og født i Vestnes. På familysearch finner jeg tre aktuelle Ole Olsen1. Født 1834, av foreldre Ole Olsen og Berith Arnesdatter.2. Født 1836, av foreldre Ole Olsen og Ingeborg Larsdatter. (Foreldrene finnes trolig her i FT1865: Lenke)3. Født 1837, av foreldre Ole Olsen og Lisbeth Knutsdatter (Foreldrene finnes trolig her i FT 1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bjerkevoll

Den siste familien, Ole Olsen og Lisbeth Knutsdtr kan en se bort fra.De budde i Fiksdal og har ingen sønn med navn Lasse. Det finnes ikke noen utgitte bygdebøker for Vikebukt, men underlag for et bind skal visst nok være ferdig. Jeg vil foreslå at du sender et høflig brev til Vike Pensjonistlag. Der vet jeg det er mange historieinteresserte som kanskje kan hjelpe. Også flere med etternavn Legernes (Leikarnes). Vike Pensjonistlag, 6392 Vike. Om du eventuelt skulle få hjelp der hadde det vært hyggelig med en tilbakemelding.vennlig hilsen Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.