Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Gunnar Sødal

[#25372] Slekt i Skjeberg

Recommended Posts

Gjest Gunnar Sødal

Hans Larsen Fjeldbråten f.1848 i Skjeberg. I folketellinga 1900 står han oppført som gårdbr. oh slagter. Kan noen hjelpe meg med hans aner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magne Grasto

Kan du vente til i morgen så kan jeg gjøre noen oppslag etter ham da.M. Grasto

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magne Grasto

Skjeberg MINI 1898-1911, s.210, nr. 20(Ægteskab Indtaadte): Hans Petter Larsen og Thea Johanne Andersen. Dato: 10.09.1899.Hans bopel: Fjeldbraaten, hennes: Langsholt.Han født på: Rønnildbraaten den 23.11.1848, henne: Langsholt den 17.04.1862.Begge konfirmert i Skjeberg.Hans far: Gmd. Lars Pedersen, hennes: Gmd. Anders Thorstensen Langsholt.Forlovere: Hans Olsen Nylændet og Johannes Olsen Langsholt.Begges første gifte. Skjeberg MINI 1848-1858 (sidetall og nr. er for utydelig)(Døbte):Hans PetterFødt: 21.11.1848 Døbt: 11.02.1849Foreldre: huusmand Lars Pedersen Braaten under østre Rønnild og hustru Karen Pedersdatter.Faddere: kone Anne Andreasd. Braaten, Marte Pedersd. Tvete, Anne Maria Pedersd. Qværnehushytten, Hans Larsen Rønnild, Petter Amundsen Braaten og Petter Matisen Ødegaarden.Barnet er ekte.Skjeberg MINI 1858-1868, s.26, nr. 29(Døbte):Thea JohanneFødt: 17.02.1862(Måneden er uklar, men mest sannsynlig Febr.) Døbt: 04.05.1862Foreldre: Gb. Anders Torstensen, Anne Elisabet Jensd.Faddere: Johanne Jensd., Karine Corfitzd., Johannes Torstensen, Lars Jensen, Johannes Corfitzen.Barnet er ekte.Her er nok Hans Petter med foreldre i FT1865: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60115&gardpostnr=404&personpostnr=2987&merk=2987#ovre>LenkeOg i FT1875:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunnar Sødal

Takk for hjelpe. No kom eg meg eit godt stykke vidar mvh Gunnar S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.