Gå til innhold
Arkivverket

[#25396] Oppslag, dåp, Paulus menighet, Oslo


Gjest Stein Eriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Eriksen

Har noen mulighet til å sjekke en dåp i Oslo. ( Paulus menighet ? )Edmund Osvald Vere Braathen, f. 19.01.1901.Mor: Charlotte Lundberg. Mors bopel: Thv. Meyers gt. 9 ( FT 1900).LenkeHvis det finnes en klokkerbok for området, i tidsrommet, er jeg meget interessert i hva som står der.Særlig informasjon om faren er interessant, for det er han vi egentlig leter etter.Vi har noe informasjon fra fødselsmeldingen for Edmund Braathen (f. 1901) der det står om moren, 'gift', men skal være enke, 'uekte barn'.Er også interessert i hvem som var faddere.Stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Hvorfor ønsker du informasjon fra klokkerbok fremfor ministerialbok ? Og hvorfor antyder du Paulus menighet når Sagene menighet ville vært det mest naturlige mht. Thv. Meyers Gade 9 i tillegg til Fødselsstiftelsen ? Og du antyder at det er flere opplysninger, er alt gitt i dette og den parallelle etterlysninger som du har gitt peker til.Såvidt jeg kan se er ikke Edmund Osvald Vere døpt i hverken Sagene, Paulus eller Fødselsstiftelsen.Vet du hvor han bodde straks etter 1915 ? (Jeg tenker selvsagt på konfirmasjonen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Eriksen

Hei Geir.Grunnen til at jeg ønsket informasjon fra klokkerbok fremfor ministralbok er fordi at vi fikk et tips om å gjøre det, fordi det antydes at det som sto i fødselsmeldingen kunne være feil.Konklusjonen om at det var Paulus menighet, m.m., var de opplysningene jeg noterte, og jeg antok at de var korrekte.Jeg forsto det slik at informasjone fra ' fødselsmeldingen ' var fra dåpen, og kanskje det var ført noe parralelt.Problemet er at det står i fødselsmeldingen at moren er gift, og at Edmund var ' uekte barn '. I FT1900 står det at moren er enke, og det er barnebarnet til Edmund sikker på at er korrekt. Moren døde ca. 1905 og han har ikke kunnet funnet noe vielse på moren til Edmund i tidsrommet 1900 - 1905. Som sagt fikk vi dette tipset om å sjekke klokkerboken for Paulus menighet for å se om denne hadde andre opplysninger en de vi satt inne med.Vi har satt opp en tenkt ' liste ' over hvor Edmund kan ha bodd, for å finne konfirmasjonen til Edmund, som vi skal sjekke ut på Byarkivet.I følge de opplysningene som finnes vet vi at Edmund gikk på Foss skole.Takk for at du sjekket de aktuelle menighetene du nevner.MvhStein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.