Gå til innhold
Arkivverket

[#25402] Ada og Albin fra Ramnes


Gjest Hanne Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei Ada Henriksdatter f.1865 og Albin Andersson f.1872 giftet seg i Ramnes 17 Januar 1892. Jeg lurer på hvilken gård Ada kommer fra? På 1900 tellingen bodde de i Tønsberg ,adressen er Kroggd 193. Lurer på hvilken adresse det er i dag? Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid T. Stordalen Henriksen

Jeg tror gaten er der Biblioteket ligger, mins å huske at den ble kalt krok-gaten. Skal sjekke dette opp.Solfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Therese Stordalen Henriksen

'Klostergaten og Klostergangen het Krog-gaten kallet 'Krokgata' og gaten derfra og ned til Nedregt. het Skitenstredet.'' Gamle Tønsberg' , boken om folk og de gamle gater, Carl E. PaulsenVet ikke om det var bra nok svar.Solfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei Solfrid Hjertlig takk, det er litt artig har selv bodd i nabogaten.Men den tiden var jeg jo ikke intresert i slekt og historie. Jeg leter også etter Ada og Anders sin far, han heter Anders Henrik Pettersson. De kommer fra Torp i Dalsland Ælvskog len. Men jeg mistenker at de flyttet hit for jeg finner de ikke i den svenske folketellingen fra 1890 og han var jo tilstede når Anders og Josefine(fra innlegg 20120 ) giftet seg i Ramnes kirke. Ada giftet seg i Ramnes kirke 1892. Og Anders ble konfimert der.Så kansje noen vet noe om dem? Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.