Gå til innhold
Arkivverket

[#25424] Foreldra til Ane Olsdatter, f. ca. 1798?, fra Flå i Melhus eller Lund i Støren.


Gjest Knut Olav Hoset
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Olav Hoset

Hei, siden jeg har fått så god hjelp her før, prøver jeg igjen og håper denne gang på litt hjelp med å spore en av mine trønderske aner. Ei Ane Olsdatter Nordflaa giftet seg i følge Flå gards- og slektshistorie i 1822 med Esten Olsen fra Lersløkken. De flyttet til Åfjorden i 1836. I følge Åfjord og Jøssund Gårdshistorie skulle Anes mor hete Guru Persdatter, f. ca. 1772. Hun var også med på flyttingen til Åfjorden. I Ft 1801 finner jeg ei Guro 35 år med ei datter Ane på Lund i Støren som kan passe: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11648&gardpostnr=141&personpostnr=3439#nedre>Lenke På FS har jeg funnet Anes dåp: Lenke Er det noen som kan bekrefte, eller avkrefte, at jeg er på spor etter 'min' Ane Olsdatter her? Og om dette er rett Guru, så finner jeg på FS to alternativer som kan passe som hennes foreldre: Lenke og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.