Gå til innhold
Arkivverket

[#25430] Prost Jonas Kirsebom Dahl


Gjest Svein Edvardsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Edvardsen

Noen som kjenner til etterkommere av prost Jonas Kirsebom Dahl. Han var først sogneprest i Værøy i Lofoten der han ble gift, men reiste derfra i 1820. Jeg har en liten opplysning som sies at han døde på Jæren i 1850, men har ingen referanse. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Steinar Olsen

heiser ikke noe svar her og i tilfelle du ikke har fått noe, legger jeg inn det lille jeg har1. Generasjon1. Jonas Kirsebom Dahl, f. 1773 i Stavanger, RO, d. 1850 i Høvåg, Aust-Agder. Sogneprest til Værøy, og senere Prost til Jæren. Gift 19 mai 1813 i Flakstad kirke, med Anna Henrikka Raanes, f. 10 jul 1783 i Leland, Alstahaug, (datter av Jochum Jochumsen Raanes og Maren Olsdtr Zahl). Barn: i. Maren Johanne Skanke Dahl, f. 1815 i Værøy. ii. Kirsten Jørgine Sanne Dahl, f. 1816 i Værøy. 2. iii. Johan Henrik Dahl f. 1818. iv. Joachim Jørgen Dahl, f. 1820 i Værøy. 2. Generasjon2. Johan Henrik Dahl, f. 1818 i Værøy. han bodde i 1865 i området omkring Gamle Akers Menighed. Hans kone kalles Louise Dahl f. 1818 Trondhjem. I tillegg bodde Frederikke Gedde f. 1815 Trondhjem og Bolette Gabrielsdtr f. 1844 Flekkefjord som tjænestepige. Gift 19 sep 1844 i Oslo, med Christiane Henriette Gedde, f. 1817 i Trondheim, d. 27 jun 1892 i Oslo. Barn: i. Jonas Dahl, f. 1849. ii. Sophus Dahl, f. 1856. iii. Julianna Dahl, f. 1857.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.