Gå til innhold
Arkivverket

[#25435] Brødrene Carl Sylon og Søren Aabye Børresen var bosatt i Skien.


Gjest Wenche Kristoffersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Kristoffersen

HEI,--- kan noen hjelpe meg med opplysninger om disse to brødrene og deres familier.--- De flyttet til Skien---- fra Larvik,--- men var født i Fredriksværn(Stavern). CARL Sylon(Sylov) f.21/9-1863(64)--- død 14/9/1947,--- men hvor? Han jobbet som Malemester, og kona Hulda var Handlende.-- Dette ved folk.t. for Skien 1900.Søren Aabye f.28/3-1869------ dør i Skien engang i 40 årene.(dette skal stemme) Han jobbet som bygn.snekker.-------Carl gifter seg 7/12/1889 med Hulda Anette fra Brevik. og de får sønnene 1.Gerhard William Keim f.i Larvik 1890, 2. Henry Charles f.14/3_1892, 3. Trygve Wallvik (Walvig)i 1897.------------- Søren Aabye gifter seg med ei Anna (Marie?). Om de fikk barn vet jeg ikke.----------------Foreldrene til Carl og Søren (mine Tipp-oldeforeldre)emigrerte til Statene (Salt Lake City, Utah)og jeg lurer på.???--- Reiste Carl Sylon, Hulda og barna til Statene og ble der????? Min oldefar, Thoralf Henrik Børresen, var broren dems og ble i Larvik, mens alle de andre søskene reiste til Amerika som sine foreldre BØRRE JULIUS ANDERSEN OG CAROLINE WILHELMINE F. KEIM. Kan noen der ute, gi meg svar på hvor det ble av disse personene, ville det gjøre meg glad. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er Carl Sylon Børresen i Skien, 1900: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=0806&kenr=026&bnr=0012&ln=01>Lenke. Carl Sylon Børresen, født 1863 LenkeI FS finner jeg følgende opplysninger om Søren Aabye Børresen Lenke. Jeg finner også en Søren Aabye Børresen som gifter seg ca. 1890…of England (???) Lenke. Men i folketellingen 1900 for Skien finner jeg bygningssnekker Søren Aabye Børresen, født 1869. Han er UGIFT Lenke.Kan dette være Børre Julius Andersen blant emigranter over Kristiania 1890? Lenke og er dette Caroline Wilhelmine – blant emigranter over Kristiania 1891?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.