Gå til innhold
Arkivverket

[#25450] Slekt etter Annanias Petersen Lille-Kjerringvåg på Hitra


Gjest Tor Wollan
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Wollan

Kjenner noen til disse: Eline Berntine Ellingsen Sundli, ho ble født 26 des 1862 i Trheim gm Annanias Petersen fra Lille- Kjerringvåg på Hitra, født i 1858. Bosatt Ljaamo i Orkdal i 1900 De har dattera Johanna Annaniasdatter Ljåmo f 15/2 1895 på Ljaamo i Orkdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Marita Bårdsnes

Eline kjenner jeg ikke til men Annanias må være bror til tipp oldefar min.Jeg er etterkommer av Iver Olaus Petersen.(skjekk folketellinga 1865 for 1617 Hitteren). Foreldrene deres var Peter Olsen og Johanna Iversdatter.Har ikke hatt så mye tid til å se på anene videre der enda, men er ganske sikker på at både Peter og Johanna var oppvokst i Dolm sokn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Wollan

Enig med deg, jeg har registrert følgende: Far: Peter Olsen f. 1829-fisker og gårdbruker, Johanna Iversdotter, mor f. 1828, søsken:Iver Olaus Petersen f.1849, Peter C Petersen f. 1853, Johan Petersen f. 1854, Anna J Petersdtr f. 1861 Så er da spørsmålet: Hvor dro Eline og Anananias etter oppholdet i Orkdal? mvh Tor i Melhus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Marita Bårdsnes

Det er ikke enkelt å lete etter personer etter år 1900. Har du ingen eldre nære eller fjerne slektninger å spørre ? Det er utrolig hva de kan sitte inne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Wollan

Hei! Nei, jeg vet lite om denne slektsgreina. Eline var søster av min oldemor men det er ingen som vet noe om disse folka. Eline var fosterhjemsplassert i Orkdal. Hadde håpa at noen på Hitra visste litt mer, men.. mvh Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Tor Wollan

De ettersøkte personene, Karl Annanias Petersen, Eline Berntine Petersen og datteren Johanna dro til Ashland, Wisconsin i USA i 1902. (Fra Trheim) Tor W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.