Gå til innhold
Arkivverket

[#25462] Slekt i Telemark


Gjest Per Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Flood

Håper lenkene nedenfor fungerer og kan hjelpe deg litt på vei. Men husk å sjekke opplysninger som finnes i FamilySearch.Ingrid Såmundsdatter (1710-1770): [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=700082821862&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>Lenke.Finner i FS at foreldrene til Ingerid Såmundsdatter, Såmund Kittilsen og Guro Olavsdatter, blir gift ca. 1700. Lenke, og at Såmund Kittilsen er sønn av Kittil Jonsen og Anne Eivindsdatter, mens Guro Olavsdatters foreldre er Olav Halvorsen og Gunhild Anundsdatter LenkeKittil Jonsen er igjen sønn av Jon Halvorsen og Anlaug Johannesdatter Lenke, mens Anne Eivindsdatters foreldre er Eivind Eilivsen og Ingrid Olavsdatter LenkeOlav Halvorsen, svigerfaren til Såmund Kittilsen, morfaren til Ingrid Såmundsdatter, er sønn av Halvor Torjusen og Ingeborg Erikstein Lenke, mens mormoren til Ingrid, Gunhild Anundsdatter, er datter av Anund Bjørnsen.Jon Halvorsen er født 1615, Baugerud, Heddal Lenke, mens kona Anlaug Johannesdatter (moren til Ingrid Såmundsdatters farfar Kittil Jonsen), er født ca. 1613 LenkeEivind Eilivsen, Kittil Jonsens svigerfar, er sønn av Eiliv Sønstebø Lenke, mens Ingrid Olavsdatters far heter Olav Tveiten,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grethe Flood

Nå fungerer ikke lenkene igjen, inneholdet sier deg ingenting, men jeg håper den teksten jeg har lagt rundt lenkene, gir deg en viss pekepinn.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grethe Flood

Tenkte kanskje jeg skulle forsøke å hente ut informasjonen fra FS en gang til og ev. kopiere inn selve teksten fra lenkene her, men nå nytter det ikke å søke heller. Da er nok selve basen nede - merkelig- det bruker å skje i helgene.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn Darrud

Kfr Bø soga III s 616. Ingerid Såmundsdtr gm Harald Hanson Nordheim. Foreldre er Såmund Kittilson 1668 - 1738 og Guro Olsdtr Erikstein. Farfar/farmor er Kittil Jonson Baugerud/Heddal og Anne Eivindsdtr hvis far er Eivind Eilevson fra Sønstebø.Mvh Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Kaasin

Hei PerIngerid Saamundsdtr. er min 4 X tipp oldemor. Hun ble gift med Harald Hansen Nordheim fra Lunde som nok hadde Torstein Noradal ( ca født 1620) som bestefar. Om han finnes flere gode telemarkshistorier..Ingrids bestefar, Kittil var kjent for å gå med en rød og en hvit sokk, ....... grunnen var vel ikke åpenbar, men Telemark i de dager........Ta gjerne kontakt med meg Per : trondkaa@tiscali.no mvhTrond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.