Gå til innhold
Arkivverket

[#25480] 60 år siden Majavatntragedien - Reidar Årkvisla


Gjest Nina Krøger
 Del

Recommended Posts

  • 1 måned senere...

Nina - sitter og roter rundt i kirkebøker. Fant dette. Kom til å tenke på din etterlysning.Klokkerbok Bragernes KLOK4- Døpte 1880-1911- kort 8/15 - folio 225 - post 138:Født 1 sept. 1909 i Haugesgate - døpt i Bragernes kirke 10 okt 1909. Egtefødt - KRISTEN REIDAR - foreldre: Statsjonsbetjent Hans Aarkvisla f. 1887 og Martha Bomengen f. 1888. Faddere: Kristine Aarkvisla, Gudrun Bomengen, Snedker Andreas Bomengen, Stasjonsmester Kristen Aarkvisla, Steasjonsbetjent Karl Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Reidar Årkvisla tjenestegjorde etter 2. verdenskrig i Hærens samband v/sambandsavdelingen i Trondheim. Senere ved Trøndelag sivilforsvarsdistrikt inntil omkr. 1972 da han ble syk og senere uførepensjonist. Jeg kjente Årkvisla fra 1955 og overtok jobben etter ham i 1974. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei. Vet ikke om det er noen sammenheng, men Årkvisla er i alle fall et sted i Lier kommune, en liten plass, ligger mellom Stoppen og Frogner.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Hei Jon. Nok en gang gjør du meg målløs. Du fant stedet der Reidar Aarkvisla var døpt og begravet. Du fylte ut mine blanke punkter rundt denne karen. Igjen tusen takk.Og John i Trondheim, vet du noe mer om Reidar? Hadde han søsken? Kone og barn? Det hadde vært gøy å finne ut noe mer om Han og hans familie.Berit - det var riktig Hans i folketellingen 1900.Og til slutt, Lars i Bømle. Gården Aarkvisla og etternavnet til denne familien har ingen sammen heng. Reidar sin farsfamilie hadde tilhold på nabo gården.Nina :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Jeg vet at Aarkvisla var gift, mener at han i alle fall hadde en sønn som var i luftforsvaret. Se telefonkatalog Trondheim, det bor forsatt noen med riktig etternavn på hans gamle adresse. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Jon Torp

Hei igjen, NinaVet ikke om dette er av interesse: Innflytta 11. des 1891 til Bragernes i Drammen fra Lier: Inga Caroline Aarkvisla. Bosatt Bragerøen. født 1871. Merknader: Hun ble viet i Røken 11. okt 1889 til Tomtearbeider Hans Hansen født og døpt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Hei Jon. Ja, dette var interesant. Du har funnet vielse dato på Inga og den hadde ikke jeg. Inga er tante til Reidar, og Inga skal ha hatt 11 barn.Tusen hjertlig takk, Jon.Nina :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.