Gå til innhold
Arkivverket

[#25481] Hvordan lage en lenke?


Gjest Karina Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristian Hunskaar

Ved å skrive inn ordet 'lenke' i søkefeltet, vil man også se at spørsmålet har vært oppe en del ganger før.Det hender noen ganger at det ikke står 'lenke', men at selve nettadressen kommer opp slik at den kan klikkes på. Jeg kjenner ikke til hva som utgjør forskjellen, men så lenge begge deler virker etter hensikten, spiller det jo ikke så stor rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Det er lengden på adressen (URLen) som avgjør om det står 'Lenke' eller om adressen synes. Lange adresser gir 'Lenke'-lenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg er fullstendig idiot og må ha informasjon inn med skjeer som er mindre enn teskjeer. Det henvises i flere innlegg om LENKER med at en skal merke adressefeltet. Når jeg nå er inne i WebDebatt, ønsker jeg å henvise til f.eks. Ancestry.com. For å få tak i URL, må jeg ut av WebDebatt. Så det håpløse starter allerede her; for da forsvinner WebDebatt; så når jeg har fått merket Ancestry.com så er digitalarkivet som sagt borte. Jeg kan imidlertid forstå at det har vært flere innlegg om lenker. Jeg har fingertrøbbel og forstår altså ikke det som alle dere andre vet. Håper på produktiv overbærenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Særvold Johannessen

Hei Helge, du kan jo f.eks ha flere vinduer åpne samtidig. Jeg sitter på MAC og trykker da eple + n og får opp ett nytt vindu. På PC, er det sikkert CTRL + n. Og da er det lett å ha flere adresser oppe samtidig.mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Der laerte jeg noe nytt! Jeg har strevet med dette aa faa opp ny side 'manuelt'!! Takk skal du ha Anita. Det er alltid nyttig dersom man er inne paa en FT eller paa Ancestry samtidig som man leser her.mvh kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Du kan også åpne en angitt adresse (URL) i et nytt vindu ved å markere linken med høyre musetast. Du får da spørsmål om du vil åpne et nytt vindu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maya lillemoen

Vil du legge inn en link fra familysearch gjør du det ved ikke å trykke på selve navnet å åpne den, men høyre klikk på navnet, velg kopier snarvei, gå til siden du ønsker å legge inn linken, og høyreklikk velg lim inn. Lykke til. maya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk til Maya og-:) Jeg har saa ofte lurt paa hvordan i all verden lager man link til det man finner paa Family Search! Testet det, og det var jo egentlig saare enkelt.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Brit Høiland Fjellberg

Hei! Jeg henger meg på her i stedet for å legge inn nytt tema.Jeg har ikke forstått å få til flere lenkehenvisninger i et og samme innlegg. Jeg klarer en om gangen - så er det stopp.Kan en eller annen aller vennligst hjelpe meg med det.mvh Brit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik

Når du har laget lenke nr 1, går du tilbake på den siden som du kopierte fra, finner neste side du vil lage lenke fra og kopierer adresselinjen og legger inn den lenken under lenke nr 1.Mvh Siv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brit Høiland Fjellberg

Takk til Siv og Tor.I mellomtiden har jeg faktisk klart å foreta dette for egen hjelp - i et innlegg i tema 28022.mvh Brit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.