Gå til innhold
Arkivverket

[#25516] Kalshusløkken Ramnes.


Gjest Hanne Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei. Jeg tror jeg har funnet mine tippoldeforeldre er det noen som har Ramnes bygde bok å kan finne ut hva det står om dem som bodde på Kalshusløkken i 1900. Anna Stina Olsdotter og Henrik Petersen.Han er født 1823 og hun 1834 i Sverige. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei Kalshusløkka står i M-1950 under Jerpekjønn Vestre gård 96 bruk nr 13. Er det noen som har mulighet til å sjekke? Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Begge bind av gårdshistoria for Ramnes står i hylla på Horten bibliotek - så det er vel mulig at du allerrede har sjekket dette selv! Karlshusløkka s.748: Utskilt 1885 fra bruksnr.6 (Vestre Jerpekjønn). Solgt (i 1885?) for 500kr. til Anders Henrik Petttersen . Han solgte i 1897 med forbehold om bruksrett av ei løkke så lenge han og kona ønsket, og så lenge de betalte skattene. Her var det altså ingen personalia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Tror jeg skal en tur på fylkesbiblioteket i Tønsberg neste uke.Hvis du vil,kan jeg ta en titt på kirkebøkene for Ramnes for om mulig å finne disse folka som innflyttet og/eller døde. De må jo også nødvendigvis ha fått minst 1 barn - har du navn/år/sted?Dette har antakelig begrensa interesse for andre,så du kan vel kontakte meg på jonebh@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.