Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rune Meli

[#25529] Foreldre til Ethel Mathilde Karine Eriksen, født 18.06.1897, Brooklyn

Recommended Posts

Gjest Rune Meli

Hei, jeg prøver å finne stamtavlen min, men har stoppet opp på foreldrene til Ethel. Jeg vet at faren heter Daniel Emil Eriksen, mora heter Ingeborg Marie. Ethel er født og døpt i Greenpoint, Brooklyn i New York. Dåpsdato er 04.07.1897. Hvis noen kan hjelpe meg med å finne fødselssted og -dato på foreldrene, samt etternavn på Ingeborg Marie blir jeg svært takknemlig.Jeg har lest andre steder her på forumet at folk ikke anbefaler å registrere seg på ancestry.com bare for ett oppslag, så da håper jeg at noen kan hjelpe meg med dette, så får jeg vurdere å registrere meg dersom det ser ut til at jeg trenger det også videre bakover.På forhånd tusen takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Danel, Mary og Ethel bor i Brooklyn i 1900;http://www.lailas.net/lookup/eriksen.jpgsammen med Daniel og familien bor hans bror Peter Eriksen, f. 1868. Daniel selv er f. i september 1861, Mary f. Juni 1870. Begge i Norge.Daniel immigrerte til USa i 1885Laila

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila N. Christiansen

Og sett i slikt lys - ser denne ganske så tilforlatelig ut:LenkeLaila

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

I 1865-tellingen for Mandal finner jeg en Daniel Emil Eriksen, f. ca. 1859 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61002.wc2&gardpostnr=242&personpostnr=1971&merk=1971#ovre>Lenke. Denne eventuelle Daniel ville da vært i slutten av 30-årene ved Ethels fødsel. Det emigrerer en Daniel Emil Eriksen fra Kristiansand i 1882, han er født 1847, bosted Grimstad

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Meli

Tusen takk for hjelpen begge to! Da hadde jeg rett i mine mistanker om at jeg ville havne tilbake i Norge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive