Gå til innhold
Arkivverket

[#25529] Foreldre til Ethel Mathilde Karine Eriksen, født 18.06.1897, Brooklyn


Gjest Rune Meli
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Meli

Hei, jeg prøver å finne stamtavlen min, men har stoppet opp på foreldrene til Ethel. Jeg vet at faren heter Daniel Emil Eriksen, mora heter Ingeborg Marie. Ethel er født og døpt i Greenpoint, Brooklyn i New York. Dåpsdato er 04.07.1897. Hvis noen kan hjelpe meg med å finne fødselssted og -dato på foreldrene, samt etternavn på Ingeborg Marie blir jeg svært takknemlig.Jeg har lest andre steder her på forumet at folk ikke anbefaler å registrere seg på ancestry.com bare for ett oppslag, så da håper jeg at noen kan hjelpe meg med dette, så får jeg vurdere å registrere meg dersom det ser ut til at jeg trenger det også videre bakover.På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I 1865-tellingen for Mandal finner jeg en Daniel Emil Eriksen, f. ca. 1859 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61002.wc2&gardpostnr=242&personpostnr=1971&merk=1971#ovre>Lenke. Denne eventuelle Daniel ville da vært i slutten av 30-årene ved Ethels fødsel. Det emigrerer en Daniel Emil Eriksen fra Kristiansand i 1882, han er født 1847, bosted Grimstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.