Gå til innhold
Arkivverket

[#25538] Beiermann


Gjest Severin B. Sjømark
 Del

Recommended Posts

Gjest Severin B. Sjømark

Heisann der ute;-)Lurer på om noen andre har kjennskap til etter navnet Beiermann i Nordland?? Har selv en hel del aner med dette etternavnet.Navnet stammer fra Hans Andreas Beiermann, f. 19.10.1835 i Ertenvåg- 23.12.1915 i Seines. Han giftet seg med Kristiane Hvedin Zindsen den 11.8.1869 Dønna sogn av Nesna prgj.Hans var Lærer og kirkesanger.Hans var sønn av Peder Johan Christian Hansen, f. 1808 -?? og Maren Olsdatter 1808-??.Om noen har dette i Registeret sitt vennligst svar.mvh. Severin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Severin B. Sjømark

Hei igjen.søker da altså alle andre som har etternavnet Beiermann ikke bare den familien jeg nevnte sist!!mvh. Severin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Severin B. Sjømark

sorry, liten skrivefeil der. det skulle stå:søker da altså alle med etternavnet Beiermann I REGISTERET sitt!Beklager det der:_(mvh. Severin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Severin B. Sjømark

Ok!!her er en liten detalj som kanskje hjelper:Beiermann slekta stammer fra ''adels''slekta Blix. Jeg har sett i en del private sider og funnet mange med felles aner der. De fleste stopper med Maren Hvid.for de som ikke viste det så giftet hun seg altså og hun er min 6. tippoldemor. derfor søker jeg nå de som har etternavnet Blix i registeret sitt og som kan sende meg en link med det de har??søndagshilsen Severin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Blix-navnet inngår i en del tema i dette forum. Søk på Blix - kanskje det kan være til hjelp? Ellers vil jeg anbefale deg å se på nettsidene til Norsk Sleksthistorisk Forening. Der finner du en lenke til komplett register til Norsk Slektshistorisk Tidsskrift - slektsnavn som er blitt behandlet i tidskriftet. Her er henvisninger til Blix http://www.genealogi.no/nst_reg/B/b5.htmGrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei igjen! Har du sett denne? [url="http://home.online.no/~okorsnes/per06359.htm#0>http://home.online.no/~okorsnes/per06359.htm#0Her er det to personer som heter Beiermann Lenke Vet ikke om dette er av interesse, men finner tre emigranter i Trondheim med etternavn Beiermann:Harald Beiermann Lenke, Karen Beiermann Lenke og Hans Beiermann, D/S Matros LenkeDenne kjenner du kanskje fra før? I Bergen finner jeg Harald Norman Beiermann fra Nesna, som emigrerer i 1927. Han er bosatt i Haugesund: Lenke. Det er én av sønnene til Hans Andreas Pedersen Beiermann (1875, Nesna) Lenke. I 1900 finner jeg Harald Beiermand, født 1873, Nesna, bosatt på Sørhaug, Skåre, Rogland. Han er gift med Signe fra Haugesund og har sønnen Hans, født 06.05.1899 Lenke.For øvrig bor sønnen til Hans Andreas Beiermann, Olaf Beiermann, i Bodø i 1900. Han er gift med Emelia Johansdtr. og de har datteren Emma, født 13.08.1899.I 1900-tellingen i Stavanger finner jeg Karen Beiermann og hennes datter Christiane. Sedvanlig bosted for Karen er New York

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Severin B. Sjømark

Harald Norman er min tippoldefars bror så Hans andreas er min tipptippoldefar.Og jeg viste om disse emigrantene og.Emma er min oldemor og Olaf min tippoldefar.jeg skal sjekke ut den øverste linken din. Tusen takk for raskt svar!! si ifra om du finner noe nytt!! Jeg skal prøve å få tak i Thomas Norums Blix bok på biblioterket. Severin:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Kåre Beiermann

Hans Andreas Pedersen som kom fra Beiarn i Salten Og gikk på Tromsø lærerseminar. Der var det 3 elever som hette Pedersen. For å skille disse fra hverandre fikk de klengenavn, vår Hans Andreas ble kalt Beiermann siden han kom fra Beiern (slik ble Beiarn skrevet den gang) Det klang jo fint så han tok likegodt det til etternavn. Han ble senere gift med Christiane Hvedine Zindsen. De fikk 7 barn, 2 av barena døde som små. Dette vet du kanskje fra før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Severin Sjømark

Ja, det viste jeg nok! Kåre: Jeg har prøvd å kontakte deg gjennom mail lenge nå, men intet svar! Kanskje mailadressen din er feil? Jeg surfet litt rundt på navnet ditt, og fant en rekke mail adresser som jeg sendte til, men ingen svar hittil. Hvis du gir meg mail.adresen din så kan jeg kontakte deg! Mvh. Severin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.