Gå til innhold
Arkivverket

[#25542] Rasmus Pedersen Vatn f. 14 sep 1803 Inderøy, Nord-Trøndelag


Gjest Ingvild Alme
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingvild Alme

I følge et notat om Aas slekta hadde Rasmus en sønn utenfor ekteskap som var født i 1826 og døde som ung, Er det noen som vet hvem moren var. Rasmus var gift med Ane Marie Pedersdatter Aas f.6 jul 1799 De hadde to døtre. Ingeborg Anna og Pauline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvard Bragstad

Har sett gjennom kirkeboka for 1826. Rasmus er ikke oppført som far det året.Du nevner at Rasmus og kona Ane Marie hadde to døtre, Ingeborg Anna hadde også en tvillingbror, Peder, født samme dag, 12. mars 1829. Men om han vokste opp, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild Alme

Hei Halvard, Takk for svar. Jeg forstår nå at det var feil i det notatet jeg hadde. Rasmus ser ikke ut til å ha noen sønn uten for ekteskap. Vet du fødselsdatoen til datteren Pauline også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Borgny Fremo

Peder Rasmusen Vatten er konf. 1843 Vattenplass(Trondalen) som han overtok etter foreldrene. Ingeborganna er konf. samme år men kaller seg Ås. Pauline er født 1839 død 1893. gift med Johan Jacobsen Brubak. De fikk barna Jonetta 1861, Paul 1864.Dette er min fam.Peders far er min tipp i 6 ledd.Hilsen Borgny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borgny Fremo

Tillegg:Johan og Pauline hadde også sønnen Jon Peter f.21.7 1882 gift med Gjertrud Marie Eriksdtr.Stornes (far Erik Olsen Amble,utenfor ekteskap)hun var farfars halvsøster. Barn Peggy og Magnar begge født i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Ingvild Alme

Takk for at du svarte meg for lenge siden, Jeg har nå funnet opplysninger om Gjertrud, men jeg finner ikke hvor hun er bosatt i 1900. Ellers har jeg opplysninger om hennes mor Oline. Gjertrud Marie Eriksdatter Stornes født 1881 i Stornesaunet, Stornes, gnr 195-4, Inderøy, datter av Erik Olsen Amble og Oline Mortinusdatter Stornes. Hun er registrert i folketellingen i 1891 som datter i Stornesaunet,Hilsen Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.