Gå til innhold
Arkivverket

[#25546] Ingebret Olsen og Kari Alfsdatter i Borge tidlig 1700-tallet?


Gjest Magne Grasto
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Grasto

Ingebret Olsen og Kari Alfsdatter ble gift 04.07.1734 i Skjeberg. Jeg har forsøkt å lete etter barn fra fødselen og frem til 1755 som jeg mener må være en rimelig periode å gå ut ifra at de må ha fått barn, dersom de fikk noen. Jeg har imidlertid ikke funnet noen, og jeg vil derfor undersøke muligheten for at de kan ha flyttet til nabogjeldet, Borge, rett etter vielsen.Kari var født i 1708, på husmannsplassen Gata, mindre enn hundre meter fra Borge, og slekten oppholdt seg i samme område i ennå et par hundre år.Dersom noen hadde hatt mulighet til å gjøre oppslag i Borge MINI fra omtr. 1734, hadde jeg vært meget takknemlig. Jeg mistenker at de kan ha fått en datter, Anne, rundt 1745, som giftet seg med Frederik Nilsen i Skjeberg i 1770.Mvh,M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Holsve

Borge MINI I 1, 1723-1792, k 1/6, år 1735.Dom. Esto Mihi (E: Bauer: Dom. Esto mihi = fastelavnsøndag 20.02.1735)døbt ved Borge, Ingebret Olsøn (og) Karen Alvsdatter Bakkens pigebarn Karen. Fad: Niels Bakken, Peder Grasto, Knud Grasto, Inger Aarum??, Inger Bakken, Engel Bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Holsve

Samme kirkebok og kort, år 1742Dom 24 post trin. (4.11.1742) ved Borge.Ingebret Marmete?? og Karen Alfdatters pigebarn Anna. Fad: Harald Bachen, Christen Bachen, Ole Grastoe, Ingebor Baken, Karen Grastoe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Holsve

Dom. 21 post trin. 1736 døbt ved Holm,Ingebret Olsøn og Karen Alfdatter Bakens pigebarn Gunild.Fad: Niels Baken, Aake Aarum, Peder GrastoeSusc: Inger Aarum, Anna Olsdatter, Berthe Olsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Holsve

Dom 21 post trin: 1738 døbt ved Holm.Ingebret Olsøn og Karen Bachens drengebarn NielsFad: Niels Bachen, Ole Grasto, Christen Bakken.Susc: Aase Bakken, Anna Grasto, Berthe Bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Takk skal du ha Turid.I tillegg til faddere skriver du 'Susc.'. Hva er det forkortelse for? Jeg har aldri vært borte i det tidligere.Det første jeg tenker på er hjemmedåpsvitner, men det er en ukvalifisert gjetning.Mvh,M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.