Gå til innhold
Arkivverket

[#25555] Hans Jakob Kristoffersen, Karlsrud Kassem 1865 - hans opphav?


Gjest Tom Askerøi
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Askerøi

Ved FT 1865 er Hans Jakob Kristoffersøn enkemann, 40 år, på 'Karlsrud, Kassem' i Skiptvet, oppført som sønn av gårdbruker og selveier Gulbrand Christensen, 74 år, og Ingeborg Søensdatter(!), 67 år., begge født i Skiptvet.LenkeDette må være feil, Gulbrand er kanskje stefar?Ingeborg Sørensdatter, finner jeg som 3-åring på 'Kassum', så hun kan passe. Men hvem var denne Kristoffer som hun formentlig var gift med først?Og er Ingeborg virkelig moren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hei Tom!På FS finner jeg en Hans Jacob Kristoffersen døpt 3-9-1826 i Skiptvedt med foreldre Christopher Thorsen og Ingeborg Sørensdtr.Hans Jacob giftet seg 17-5-1847 i Skiptvedt med Marie Olsdtr. Begge 21 år gml. Fedre var Kristoffer Thorsen og Ole Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Det er øynene en først blir blind på - hvorfor fant ikke jeg det? 1000 takk skal du ha, Carsten.Kan det være ham jeg finner som 22 årig sønn og reservedragon på Stensrud ved FT1801?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.