Gå til innhold
Arkivverket

[#25572] Helene Madsdatter (Rygge - Østfold)


Gjest Bente Fjellstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Fjellstad

HeiNoen som vet hvem foreldrene til Helene Madsdatter er? Disse opplysningene har jeg om henne:Helene Madsdtr Prestgården, f. 1803. Hun gift Hans Hansen, 1828, f. 17.11.1800, (sønn av Hans Sørensen og Anne Marie Halvorsdatter) d. 1878. Helene døde 06.06.1864. Barn: i Herman Hansen, f. 1827. ii Martin Hansen, f. 1827. iii Grete Marie Hansdtr, f. 1830. iv Sissel Hansdtr, f. 1832. v Anton Hansen Urstad f. 20.03.1836. vi Hagbert Hansen, f. 06.09.1839, d. 1884, Tok sitt eget liv ved henging. vii Christian Hansen, f. 29.08.1842. Han gift Maren Helen Christindsdtr, 1879.Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Kan det være dette ekteparet som er foreldre LenkeDet døpes ifølge FS en Helene Maria Madsen 25. august 1802 i Moss (født 17.8.1802.) Foreldrene er oppgitt til Mads Olsen Horne og Karen Sophia Seidel.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!Opplysningene om Helenes dåp er hentet fra mormonernes database (FS). Mads Olsen Hornæs og Karen fant jeg i folketellingen 1801 for Moss.Ved videre sjekk på FS finner jeg at Mads Olsen Hornes giftet seg med Karen Sophia Seidel 11.6.1797 i Moss.Ved dåpen er Mads kalt Horne, men ved giftermålet er brukt Hornes.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Fjellstad

HeiHar ikke vært på mormonernes database (FS). Hvor finner jeg dette?Jeg skal til Rygge i morgen, så da får skal jeg skjekke dette opp.Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Bente Fjellstad

HeiDet er ikke henne over, hun har annen familie. Så derfor prøver jeg igjen.Etterlyser foreldrene til Helene Madsdatter som er gift med Hans Hansen. Se over.Er det noen som kan hjelpe meg, jeg finner henne ikke i 1900 tellingen, for hun døde før det. Og ikke i 1800 tellingen for hun ble født etter dette. Er det noen tellinger mellom disse som er blitt skrivd her på nettet eller er det noen som kan se etter dette for meg i Østfold?mvhBente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Eriksen

Dette er vel Hans og 2 av barna i 1865, men den har du vel fra før av:LenkeDersom dette er rett familie, kanskje Holmen er omtalt i noen bygdebok for Rygge, dersom det finnes noen da, og du muligens kan finne noen svar der....Lykke til.Stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Fjellstad

HeiTusen takk. Jeg finner henne ikke i familysearc, har du en link dit??Står det ikke hva foreldrene heter?Jeg har sett i bygdeboka, står bare at hun skal være fra Prestgaarden, men finner henne ikke der heller, kanskje hun bare jobbet der? Har sett etter i moss også.. men kan jo hende hun var fra andre steder..Noen som har noen tips til hvor jeg kan lete?mvh Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Bente Fjellstad

HeiJeg fant det.Lurer på om det er noen som kan lete opp dette og finne ut hvor Helline/Helene er født? Med disse opplysningene under.HELLINE MADSDR Event(s): Birth: Christening: Death: Burial: Marriages: Spouse: HANS HANSEN Family Marriage: 20 APR 1824 Rygge, Ostfold, Norway Messages: Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date. Source Information: Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type: M421573 1814 - 1836 0126030 Film NONE Sheet: 00Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Bente Fjellstad

HeiVille bare si at det er henne Helene Madsdtr som dere har funnet over her, og si tusen takk for hjelpen.mvhBente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Bente Fjellstad

Hallo igjen!Dette er ikke foreldrene hennes allikevel, ser det ut som ihvertfall. Her en link til en annen diskusjon her på forumet: LenkeSå da er spørsmålet hvor er min Helene Madsdatter fra? Står i bygdeboka at hun kommer fra en Prestgård? Hvor? Har skjekket prestegårdene i bygdeboka, og ikke kommet fram til noe her. Har også sett når de giftet seg, og der står det også bare prestgaarden. Her kan hun jo ha jobbet en tid før hun giftet seg. Noen som har noe tips om hvor jeg kan lete??mvhBente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.