Gå til innhold
Arkivverket

[#25574] Olaf Torjussen Omberg, hvor er han i 1865 tellingen ?


Gjest Tony Liestøl
 Del

Recommended Posts

Gjest Tony Liestøl

Min tippoldefar Olaf Torjussen Omsberg ble født 1827 på Omsberg gård i Mo, Telemark. Hans foreldre var Torjus Olsen og Anne Gundersdatter. Olaf reiste til Vats i Rogaland der han fikk datteren Anna Olsdatter i 1853 og deretter giftet seg med moren Brita Kristine Johnsdatter, født 1829 i Vats ( Skjold ). Olaf døde i 1916 og konen i 1906. I folketellingen 1900 er de bosatt i Vats, men jeg kan ikke finne dem i 1865. Noen forslag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Hmmm. Tenkte kanskje det var noen tips å få fra bygdebøkene for Mo i Telemark, men - det står overhodet ikke nevnt noen gård Om(s)berg eller noe som ligner.Av nysjerrighet sjekket jeg deretter FT1900. Der finnes heller ikke noen gård som ligner på dette. Er du sikker på opphavet/opphavsplassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Ja-ja. DET forandret sagen. Gårder med Åmsberg i starten på navnet er det seks stykker av i bygdeboka for Mo.Men dessverre er ikke disse menneskene nevnt der. Så vi er dessverre tilbake til utgangspunktet. Beklager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.