Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

[#25576] Lauritz Kristian Larsen f. 1851 Trondenes, Troms

Recommended Posts

Jeg finner han i 1865 FT for Kvaefjord han blir fostret opp hos Nils A. Pedersen og Inger B. Martinusdtr.Jeg har sett paa FS, men finner han kun gift der og da stod det at han var födt paa Dalen, Trondenes.Er det mulig aa finne ut hvem hans foreldre var? Han ble ellers gift med Magrethe Martinusdtr i 1877.Mvh Kjellaug

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Liv Berg Fiveland

Hei Kjellaug! Laurits Kristian Larsen f. 1847 Øynes, Kvæfjord, kom til Årnes, dro til Hammerfest. Foreldre:Øynes, Kvæfjord, Lars Pedersen f. 1798 Strand, Kvæfjord g. 1831 m. Lava Torstensdatter KOck f. 1807 Rå, Kvæfjord. Foruten Laurits Kristian hadde de en sønn som het Peder Enevold f. 1850 Øynes, Kvæfjord, kom til Årnes. Mvh Liv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Brit Høiland Fjellberg

Iflg. 'Folk og slekt i Trondenes' fam. nr. 1683, var Laurits K. Larsens foreldre: Lars Andreas Lassesen f. 1804 på Sørvikmark og d. 1887 på Halsebø, Ellen Katrine Nilsdtr f. 1812 på Storhaugen. Hun var hans 3. kone av 4 registrerte forhold.Overnevnte Lassesens foreldre (fam. nr. 1962): Lasse Anderssen f. 1757 på Sørvikmark og d. 1828 samme sted, Inger Knutsdtr. Hun var hans 2. kone, ellers ukjent.Lasses far er oppgitt å være Anders Johnsen på Sørvik, fam. nr. 1931.Mvh Brit

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Liv Berg Fiveland

Hei! Ser at den riktige Laurits må være den Brit har skrevet. Den jeg fant er født i Kvæfjord. Mvh Liv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Brit Høiland Fjellberg

Iflg. 'Folk og slekt i Trondenes' fam. nr. 1683 var Laurits Kristian Larsen f. 1851 i Dalen i Trondenes g. 1877 m. Margreta Martinusdtr f. 1859 på Storjord i Kvæfjord,Mvh Brit

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjertelig takk for all hjelp-:)Mvh Kjellaug

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Steinar Olsen

heihar en del opplysninger om dise slektene, Lit for mye til å legge inn her.steinarolsen£tiscali.no bytt til riktig tegn her så kan du sende en mail.Steinar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempefint! jeg sender mail omgaanede-:)Mvh Kjellaug

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive