Gå til innhold
Arkivverket

[#25629] Hjalmar Hagbart Johansen f. 1860 i Kristiania, hvor/når født-hvem er foreldrene?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Hjalmar H. Johansen skal ifølge bl.a. ekteskapene hans i Bergen (gift 3 ganger)være født i Kristiania trolig i fødselsstiftelsen.Far skal være Johan Ingebrigtsen. Lenke Kan noen hjelpe meg å finne fødselen /dåpen hans og derved hans foreldre? Og hvor befinner han seg i 1865? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Har du sett på FS at en Hjalmar Hagbort Johansen, f.1860 far Johan Ingebretsen, giftet seg 12/2 1882 Paulus krk. Oslo med Petra Henriksen, f. 1862 far Anders Henriksen.Den bør kanskje sjekkes om det er samme mann, og kanskje det står noe mere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Berit. Takk for svaret ditt. Jo, det er samme mann.Han var gift fire ganger, samt at han fikk barn mellom andre og tredje ekteskap. I 1895 giftet han seg i Bergen med Rachel Andrine Olsen/Torstensen.Hun var søster til min farfar , og således ble Hjalmar H. min fars onkel.Dessverre uten at min far var klar over det, Hagbart døde i Bergen 22.01.1951. Men jeg klarer ikke å finne fødselen hans, ei heller har jeg klart å lokalisere ham i 1865 eller 1875 tellingene.Håper derfor at noen kan sjekke dette for meg.Jeg har notert meg en dato 08.04.1860, trolig i forbindelse med 1912 tellingen i Bergen.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Han er født 08.04.1860, døpt 15.04.1860, Fødselsstiftelsen, Christiania - sønn av Gaardsdreng Johan Ingebretsen og Pige Helena Berthea Olsdatter. (Rikshospitalet Mini 4 og Dåps K 0002.1). Ingen utfyllende opplysninger om foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei !I FS finner jeg Knut Syvertsen gifter seg med Helene Berthea Olsdtr. 10 april 1864 i Gamle Aker.Foreldre Syvert Knudsen og Ole Jensen.Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.