Gå til innhold
Arkivverket

[#25631] Oluf Martin Jakobsen f 1853 Nærøy


Gjest Kari Nerbu
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Nerbu

Oluf er født på/ i Nærøy døpt ca 1 år etterpå også i Nærøy. Konfirmert i Vernæs eller Værnes kirke(hvor nå det er?) Foreldre Jocob Øien og Olava Krisine Larsdatter. Finner ikke noen av disse hverken i 1865 eller 1875. Noen som kan hjelpe? Oluf selv finnes i 1900 tellinga. Han er titulert som skipper, men på hvilket skip/båt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslaug Andersen

Værnes kirke ligger i Stjørdal, Nord-Trøndelag. Jeg kjenner ikke til personene du nevner, men håper noen andre gjør det. Hilsen Aslaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mer om Oluf

Han er født 2.8.1853 døpt 25 juni 1854 Faren er fra Trondhjem. Moren er det vanskelig å lese fødested på. Jeg syns det står Kristiania. En gammel historie i min slekt går ut på at denne Oluf er i slekt med Christian Mikkelsen. Historien kan fortell om en sjømann som var invitert på et ball i Oslo og som kapret en rikmannspike der. Hun ble med ham og senere avskåret fra all arv. Hvem dette var og når og hvilken forbindelse ja se det er det vi prøver å finne ut. Interessant, ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

Oluf Marthin, født 2.august 1853, døbt 25 juni 1854, uægte, av foreldre maler Jakob Øien fra Trondheim og pige Olava Kristine (stednavn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Steiro

Til etterlysning av Oluf M. Jakobsen. Jeg kan ikke hjelpe noe særlig videre, men Nærøy ligger ikke i Sør-Trøndelag, men i nabofylket i nord. Værnes kirke er trolig Værnes kirke i Stjørdal kommune, også Nord-Trøndelag. Værnes kan også være en kirke som ligger eller lå i Agdenes i ST.Birger Steiro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

Folketellingen for Nærøy 1875 er ikke lagt ut på nett ennå.Om Agdenes ST telinga 1875 er lagt ut vet jeg ikke. Oluf vil trolig være der om han var konfirmert i Værneskirka, Agdenes slik Birger skriver.morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.