Gå til innhold
Arkivverket

[#25639] Helen Arneberg 1923-97 i Wisconsin, USA


Gjest Bent Nikolaisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bent Nikolaisen

Helen Arneberg 1923-1997 ble født, gift og begravet i Rhinelander, Wisconsin, USA. [Redaktøren har fjernet opplysninger om nålevende personer.] Er det på noen som helst måte mulig å finne evt barn som hun måtte ha via amerikanske baser e.l.? Helen's norskfødte foreldre Lina Olava Kjeldsdatter og Gunder Arneberg har jeg også prøvd å finne uten noe hell. Må si at utvalget av Amerikanske databaser som vet alt og mere til gjør meg forvirret. Hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELEN LADDUSIRE født Arneberg ble født 22 Dec 1923 og døde 29 Dec 1997 - bodde når hun døde i 54501 Rhinelander, Oneida, Wisconsin - Opplysninger fra SSDI. [Redaktøren har fjernet opplysninger om nålevende personer.] ----------------[Redaktøren har fjernet opplysninger om levende personer]------------------Følgende personer bodde for få år siden i samme husstand i Rhinelander:[Redaktøren hat fjernet opplysninger om nålevende personer.]--------------------------En dame ved navn Diane Gray har forsket på denne slekta. Du kan jo sende en e-post til henne. Se her: Lenke----------Disse folka bor/bodde alle i Rhinelander, Wisconsin i de siste årene. Det er ikke usannsynlig at de er i slekt:[Redaktøren har fjernet opplysninger om nålevende personer.] ---------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I folketellinga 1930 bor Gunder Arneberg (transkribert Gunder Arenserg) i et eiet hus i i Rhinelander City i Oneida county i Wisconsin. Han er 40 år og giftet seg som 30 åring med Lena som er 38 år og ble gift som 28 åring. Begge er født i Norge av norske foreldre. Gunder er arbeider. Han innvandret i 1910 og har levert søknad om å bli naturalisert. Lena innvandret 1911 og er ikke naturalisert. I 1930 har de ett barn, Helen A. som er 6 år og født i Wisconsin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Nikolaisen

Jeg takker så mye for hjelpen så langt, her har jeg mye å jobbe med... Og til deg Jon Torp: WOOOOW!!!! Jeg er meeeget imponert!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg først var i sving, synes jeg det var greitt å få med seg moren til Gunder Arneberg også. Hun het Olava Pedersdatter. Her er 'Gunnar Kristiansen' og hele hans familie i Øvre Eikers folketelling for 1891. Det var jo han som i 1900 ble kalt 'Gunnar Steingrimsen' og som i 1910 ble kalt 'Gunnar Steingrimsen Arneberg' og som i 1930 når han var far til Helen ble kalt 'Gunder Arneberg'. Kristian Stejngrimsen gift født 1845 i Eker pakhusarbejde ved Vestfossen Selulosefabrik, lidt jordOlava Pedersdatter gift født 1854 i EkerSigvald Kristiansen sønn ugift født 1873 i Eker kjører ved Vestfossens SelulosefabrikElise Kristiansdatter datter ugift født 1875 i Eker husvæsenetPetter Kristiansen sønn ugift født 1877 i Eker Karl Kristiansen sønn ugift født 1880 i Eker Oskar Kristiansen sønn ugift født 1882 i Eker Olaf Kristiansen sønn ugift født 1884 i Eker Gunnar Kristiansen sønn ugift født 1890 i Eker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.