Gå til innhold
Arkivverket

[#25660] Mons Olsen Grøthe fra Lærdal f. ca. 1885


Gjest Trine Grøthe
 Del

Recommended Posts

Gjest Trine Grøthe

Er det noen som har kjennskap til min olderfar Mons Olsen Grøthe f ca 1865 i Lærdal i Sogn og Fjordane ? Han slo seg ned i Kvam i Gudbrandsdalen og giftet seg med Oline Hansdatter Røssummoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

En anne nybegynner'feil' jeg ser du gjør, er å lage en tittel på innlegget ditt som ikke sier noe om det du er på jakt etter. I de fleste tilfeller vil nok det føre til at du får færre svar enn du kunne ha fått. Selv om det jo ser ut til at du har fått napp denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her er fødselen til Mons. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=sogndaap&gardpostnr=132136&merk=132136#ovre>Lenke Foreldrene fikk også datteren Ingeborg i 1858, Anna i 1860, sønnen Anders i 1862 alle på Grøto.I tillegg til Mons fikk de også sønnen Ola i 1869 på Voll (Øvrevoll?).Og her følger ekteskapet mellom Ole og Kari.Som du ser var Kari fra Grøto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Du bør også legge inn krysshenvisning når du legger samme spørsmål to steder! Hvis ikke risikerer du at flere gjør samme arbeid for deg spesielt dersom det 'feile' dukker opp senere.Derfor legg inn nr eller lenke til det tema du la dette inn i ved en feil, men kanskje viktigst at du henviser til dette nye nr der du først la spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Ole Svendsen Voll f.24.07.1831 Natvik i Årdal- død 06.11, begr. 12.11.1921 på Grøtheim i Lærdal.Kari Olsdatter var født 1835 på Lægreid-død 15.01, begr. 25.01.1927 på Grøthe. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trine Grøthe

Tusen takk til dere alle som har gitt meg råd.Jeg hadde sjekket folketellingene fra før, men får det ikke til å stemme med fødselsdato. Det er temmelig sikkert at han var født i 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hagen

Til innlegg 9:Kvar i kjeldene står det at ho Kari vart fødde på Lægreid, meinast det Lægreid i Årdal?Eg berre spør.Mvh. Terje Hagen, Årdalstangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Grøtte

Hei Trine Dette ermin familie også, og jeg har drevet med slektsgranskning i 12 år nå, så hvis du tar kontakt med meg skal du få alle de opplysningene jeg har. Anders var min tippoldefar og han flyttet til Fresvik, min mailadr. er oddms@broadpark.no. Jeg vet at Mons flyttet til Gudbrandsdalen men at det ikke var noen kontakt med familien senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.