Gå til innhold
Arkivverket

[#25676] Amund Embretsen f. 1817 Elverum ? Utvandrad till Lima, Dalarna Sverige 1851


Gjest Linda Axelsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Linda Axelsson

Hej! Söker min farmors mormors far, Amund Embretsen troligen född 1817 21/10 i Elverum, Norge. Han kom till Löten i Lima socken i Sverige 1851 där han gifte sig med Martina Hansdotter, och fick 12 barn. Är det någon som vet något om honom så blev jag glad! Detta är allt jag vet om honom och skulle vilja veta allt om honom och generationerna bakåt i tiden. Vet inte hur man släktforskar i Norge så jag hoppas att någon kan hjälpa mig här. Linda E-mail: axelsson_linda1981@hotmail.comTack på förhand/ Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Iflg. Familysearch (mormonerne) ble en Amund Embretsen dpt. 27/12 1816 i Elverum, foreldre Embret Embretsen og Olia Andersdt. De fikk også sønnen Morten dpt. 13/5 1827. Disse opplysningene er ikke helt sikre så de må sjekkes mot kirkebøker.Lette i 1801 etter Embret Embretsen i Elverum/Trysil og fant følgende i Trysil: EE 6 år på Heggeriset, EE 15 år på Rangkløven husmannsplass og EE 21 år på Bjerkholden hovedgrd.Jeg har ikke bygdebøkene for Trysil så jeg kan ikke få sjekket de nevnte gårdene om det står noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Kirsten Olsen

I følge bind 8 av Trysilboka var den Engebret Engebretsen (døpt 19/6-1785-1865)som bor på Ravnkleven i 1801 sønn av Ingrid Andersdatter Ravnkleven og Engebret Andersen Rismyr, Elverum. Engebret Engebretsen var fostersønn i Ravnkleven til 1826, da han kjøpte Nyberget i Elverum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.