Gå til innhold
Arkivverket

[#25694] Knud Aasmundsen f 1826 - død 1873 i Brunlanes. Foreldre?


Gjest Roy Kåsa
 Del

Recommended Posts

Knud står som husmann på Roperlinna i Brunlanes 1865. Fødested Brunlanes. Finner en sannsynlig søster: Grethe i samme tellinga på naboplassen Kastebakken.Grethe er gift med Ole Hansen, som faktisk er far til Knuds kone Anne Marie (fra et tidligere ekteskap) så søskenforholdet er SVÆRT sannsynlig.Finner derimot ikke foreldrene til Knud (og Grethe)i Brunlanes. Brunlanes bygdebok sier med et ? at Knud kom fra Halle, men finner ingen der med navnet Aa (O)smund (sen). Er fødestedet riktig så har jo foreldrene vært bofast i Brunlanes en tid, selv om de skulle være innflyttere. Håper noen kan sette meg 'på sporet'! Roy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Et spor å følge fra FS/IGI er kanskje vielsen til Ole Hansen og Grethe Helene Aamundsdtr. den 20-6-1856 i Brunlanes. Han 50 år og hun 33 år. Fedre Hans Hansen og Aamund Knudsen.Likeledes vielsen til Knud Aasmundsen og Anne Marie Olsdtr. den 11-12-1863 i Brunlanes. Fedre Aasmund Knudsen og Ole Hansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svaret Carsten. Jeg får finlese bygdebøkene nok en gang, før jeg går til de originale kirkebøkene. Jeg går ut ifra at morsnavna også er oppført på den tiden? Har heller ikke funnet noen mor til Ole. Flere Hans Hansen og kone i 1801 Brunlanes, men Ole er jo da ennå ikke født så det blir håpløst. Aasmund Knudsen ser det verre ut med, så det må nok bli kirkebøkene jeg må ty til om ikke noen skulle komme opp med 'det forløsende svaret'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.