Gå til innhold
Arkivverket

[#25695] Søkeproblem


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Jeg søker først litt i Digitalarkivet: Døde i Voss 1890-1962. Så går jeg tilbake til utgangspunktet, tror jeg, med alt+venstrepil noen ganger, til jeg kommer tilbake til startsiden for 'Døde i Voss 1890-1962'. (Der står det 'Fann 7093 personar av 7093')Jeg søker deretter på Bustad Alle termar, som jeg har søkt på før. Da kommer jeg rett opp på en liste som kalles 'Tor Myklebust og Arne Solli: 1701-manntalet for Sunnylven skipreide' (men det er det ikke).Derimot kommer jeg tilbake til en av mine tidligere søk, noe som fremgår av Funne personar: 26 Lemme 1 Lie Palmafossen 1 Lydva 1 Lydvateig Voss 1 Lydve 1 Lydve Voss 6 Lydvo 37.Dette viser altså noen av dem jeg har søkt på tidligere, med feil overskrift og uten hensyn til at jeg har søkt på alle bustad. Forvirrende. Kanskje det er feil å gå tilbake med alt+venstrepil som jeg har gjort før?Ja, jeg valgte i stedet 'Ta bort søkeresultat', og da skjedde det jeg hadde forventet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.