Gå til innhold
Arkivverket

[#25696] Jørgen Olsen, Nordre Lefsåker i Undrumsdal


Gjest Bjørn Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Christensen

Leter etter Jørgen Olsen, f. 1811, Nordre Lefsåker etter 1842.Gullik Hansen, Søndre Rom i Slagen solgte Nordre Lefsåker til Jørgen Olsen i 1837. Jørgen solgte deretter bruket til broren Anders i 1842, men hvor ble det av Jørgen?Jeg har forgjeves lett etter hvor min oldefar, Jørgen Olsen, flyttet i 1842 sammen med kona Helene Sophie Gundersdatter og barna Karen Olea og Helle Andrea, som begge er født i Våle.De fikk sønnen Gunner Jørgensen i 1843 og iflg. FS er han døpt i Borre 5 mai 1843, så sannsynligvis bor de et sted i Borre. Fint hvis noen har tilgang til kirkebok for Borre på aktuelt tidspunkt og kunne slå opp dette for meg.Jeg vet at Helene Sophie bodde hos sin svigersønn Lauritz Christensen og datteren Helle Andrea i Horten i 1865 og var da enke.Har imidlertid ikke funnet ut når og hvor Jørgen døde og Helene døde. Er det noen som kjenner til disse ville jeg bli veldig glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.