Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Gunnar andre myhre

[#25698] oppslag; johannes andersen (søremshaugen)f.1846, Vaage,gbdl.

Recommended Posts

Gjest Gunnar andre myhre

Johannes ble gift 12.05.1870 i Molde med Inger anna Korsen. De fikk bl.a. barnet Annæus Andersen min oldefar.MEN,jeg har fått 2 forskjellige mulige foreldrepar til johannes. Kan noen gjøre et oppslag for meg om hvem dette VIRKELIG er?mvh Gunnar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Sandbu

Her har du sikkert broren som var husmann på Søremshaugen, og foreldrene m.fl. LenkeJeg skal kikke i kirkeboka etter vielsen senere, slik at du forhåpentligvis får noen opplysninger om hvor moren var fra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Sandbu

Johannes var født 17.02.1846 og døpt i Vågå 08.03.1846.Foreldrene står oppført som husmann Anders Hansen og hustru Kari Olsdtr. Søremseie.Foreldrene giftet seg 27.12.1828 i Vågå, og er innført som Anders Hansen Søremseie (40) far; Hans Andersen, og Kari Olsdtr. Visdal (21) far; Ole Johannesen. Under merknader står det at hun var pike, han var enkemann, og at 'Skifte er afholdt efter han afdøde Kone'.Kari var datter av Ole Johannesen Visdal og kona Rønnaug Johnsdtr. på nedre Visdal i Vågå.Anders Hansen Søremseie (29) ble gift første gang 21.04.1816 i Vågå med pike Guri Olsdtr. Østremeie (31). Kausjonister: Jens Tronhuus og Anders Trosdahl.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest gunnar andre myhre

Hei Aud Takker for hjelpen. Det var som jeg trodde. Har da ting som må rettes på.Hei igjen.Gunnar A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive