Gå til innhold
Arkivverket

[#25713] Karen Henrichsdatter,f.ca 1580- Trondheim


Gjest Karina Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karina Hansen

Her har jeg undret meg en del! Karen var født ca.1580 og døde ca.1661. Hun var gift med Svend Pedersen f.ca 1600. De hadde bl.a sønnen Peder Svendsen,som igjen var gift med Kirsten Pedersdatter. Det jeg lurer på er hvem som blir Karen Henrichsdatters foreldre. Jeg har vært innom noen hjemmesider hvor hun står oppført som datter av Henrich Jørgensen Staur f.1560 og Adelus Andersdatter Benkenstok. Jeg vet ikke hvorvidt dette blir rett,fordi på andre hjemmesider har de ikke en datter med navn Karen. Og,de sider hvor de har en datter som heter Karen er hun gift med en Hans Jørgensen. Er det noen som kan hjelpe meg til å finne ut av hva som EGENTILG blir rett. Alle tips kan komme godt med. Mvh Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

I Benkestokk-seminarets rapport staar det at Adelus Andersdtr Benkestokk og Henrik Jörgensson Staur hadde 6 barn, bare deres sönn Jörgen er nevnt ved navn saa vidt jeg kan se i denne rapporten.Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Du kan henvende deg til : kane.benkestokk.teiste forlag v/Tore H Vigerust Sörligata 40 A 0577 OsloRapporten er paa 111 siderJeg har og telefonnummer og e-post adresse, men vet ikke om jeg kan sette det opp her.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Glemte aa legge til at dersom du setter opp Benkestokk og/eller Benkestok i sök, faar du opp en hel del som allerede har vaert disskutert her för.mvh kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Kjetil Rørtveit Arntzen

Finner du også navnet på anne Henrichdatter som skal være søster karen. Hun bosattes seg på Sund og senere på Ramberg i Flakstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.