Gå til innhold
Arkivverket

[#25725] Hvilken Rasmus Anderss. Loen


Gjest Kjell Loen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Loen

Jeg har 2 stk som heter Rasmus Anderss. Loen. Han ble gift med Ingeborg Rasmusdtr. Nedreberg i 1772. Videre har jeg Aleth Olsdtr. Solm gift 1781. Er de gift med samme Rasmus. Jeg har funnet 1 Rasmus. Han er født i ca 1748. Her er linken med begge Rasmus og begge damene. En finner alle i øverste tabell. Hvem er eventuelt foeldre til RasmusLenke Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skifteprotokoll 16b (p. 588) er det et skifte etter Ingeborg Rasmusdatter Nedreberg. Protokollen dekker perioden 1777-1780. Dette kan tyde på at kona til Rasmus døde ganske tidlig, og det er vel vel da ikke så urimelig at han giftet seg på nytt i 1781? Et oppslag i protokollen vil vel vise om dette er rett Ingeborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok en liten tabbe av meg å foreslå at den første kona til Rasmus Loen kunne ha dødd tidlig. Iflg. FT 1801 levde hun i beste velgående da ( [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11447&gardpostnr=128&personpostnr=2765&merk=2765&tid=05:06:55#ovre>Lenke ). Men på samme gård (grend) ser vi at det bodde ei enke som het Ales Olsdtr (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Loen

Jeg finner ikke noen passende Rasmus. Kan det være feilskrevet i Kirkeboken. Hvor kan jeg lete videre. Har sett på døde og fødte, men ikke noen ser ut til å passe med vedkommende. Finner heller ikke noen Aleth som passer.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.