Gå til innhold
Arkivverket

[#25730] Johane(a) Johannesdatter fra Mausund.


Gjest Paul johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Paul johnsen

Hun var datter av Johannes Johannessen Gaardsö og Lorentse Hansdatter Mausund,Fröya.Jeg finner henne ikke i 1900 tellingen da er hun antagelig flyttet hjemmefra.Lurer på hvor det blei av henne og hvor man kan söke-lete.Mvh. Paul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paul johnsen

Hei John! Ja,det er denne fam.Johanne skal vere födt den 3/4 1878.Hun r sansynligvis flyttet hjemmefra ved tellingen 1900 og jeg finner henne ikke.Har du noen muligheter? Mvh Paul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Rabben

Hei Paul! Jeg har undersøkt i kirkeboka for Nord-Frøya. Johanna Jørgine ble konfirmert 1894. Hun bodde da fortsatt på Gårdsøya, Mausund.Hun har ikke meldt flytting frem til årsskiftet 1901. Jeg finner henne heller ikke under dødsfall i samme periode.Det kan være en mulighet at hun hadde emigrert, men jeg finner henne heller ikke der på tilgjengelige kilder. Et alternativ kan være at hun ved en 'glipp' har falt ut av folketellingen for 1900. Hilsen Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paul johnsen

Heisan!Takk for svar! Jeg har fått svar fra en på DIS Tröndelag.Han forteller meg att Johanne blei gift i Bjugn kirke den 2/11-1911 med enkemann Anton Ovesen Bruset.2 barn,så dithen har jeg kommet.Johanne var söster til min bestefar,Karl Johan Johannessen Gårdsö.Han flyttet til Tr.heim og tok da navnet Enge,etter sigende fra ett sted på Fröya.Har du kjennskap til dette,og vet du om det fins gjennlevende slektninger på Fröya? Venlig hilsen Paul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Rabben

Hei! 'Enget' er en plass på Gårdsøya i Mausund og jeg kjenner til at en familie tok etternavnet 'Enge' Jeg kommer tilbake til saken. I tilfelle jeg finner noe må jeg ha e-posadr. din for å kunne gi deg opplysninger om nålevende. Den kan jeg event. få dersom jeg finner noe. MVH Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paul johnsen

Hei,Og takk ska du ha!Det hadde vert hyggelig om du vil gjöre dette.Adr.får du her med en gang.p.b.r.johnsen@telia.com Min adr:Paul Johnsen,Storgatan 35 a 46236 Vänersborg,Sverige,Tel:+46 521 19363.Venlig hilsen Paul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.