Gå til innhold
Arkivverket

[#25732] Kaalaas i Lindås/Hordaland


Gjest Torleif Odland
 Del

Recommended Posts

Gjest Torleif Odland

Ole Johannesen Kaalaas er døpt 28.april 1746, foreldre er oppgitt til Johannes Caalaasis og hustru Giertrud. Jeg antar at dette paret må ha flyttet til Kolås, men hvor fra? Har noen bygdeboken for Lindås, og kan gi meg en peikepinn. Mvh.Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Ole oppgis til Johannesen ved sin vielse 28.okt.1770 med Malene Endresdatter Hiertaas. Men dersom det er han som er døpt 28.8.1740- og ikke den person som jeg nevner 28.4.1746, da kan hans far nemmelig ha navnet Jon (Johan Larsen). Usikkerheten om disse to navn er årsaken til at jeg ønsker å finne ut om hva som står om Kolås i bygdeboken. Mvh.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Du befinner deg langt nord på Lindås, denne delen har ingen bygdebok. Gården Hjertås (Hjartås)finner en på Austrheim, tidligere Lindås, den gården vil bli tatt med i bind 2 av bygdebok for Austrheim som kommer neste høst. En finner også Hjertås i Meland (Hamre) og en finner Kolaas i Hamre. Men dine personer hører nok til i den nordligste delen av Lindås.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 2 år senere...
Gjest Torleif Odland

Er bygdeboken fra Austrheim utgitt?, og er det da kansje noen som har noen opplysninger fra Hjartås i Austrheim?Mvh. Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Bygdebøkene for Austrheim er utgitt. 4? praktfulle bind i A3 format.Jeg har desverre levert de tilbake til biblioteket, så jeg kan ikke hjelpe.Men kanskje noen andre kan?MvhKjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.