Gå til innhold
Arkivverket

[#25747] Oluf Martin og Margrete Øien Tronheim i 1875


Gjest Kari Nerbu
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Nerbu

Oluf Martin Jacobsen f 1853 i Nærøy.Hans far var Jacob Larsen Øien fra Trondheim. Denne personen er imidlertid ikke å oppdrive. Lars Øien var enbakermester i Trondheim i 65 tellinga. Da 75 år gammel. I hans hushold befant det seg en Uluf som var søfarende. Født i 33. Samme mann finner jeg igjen i 75 tellinga fremdeles på sjøen,men da gift. Det begynner å stemme bra. Det er kanskje han som er far til Oluf Martin? En feilskriving kanskje. Eller en bevisst handling fra far. Hvem vet? Finnes det noen som vet noe om etterkommere til Oluf Martin Øien og Margrete Øien Bosatt i Kongensgt 94 i Trondheim i 75-tellinga såville jeg bli glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Grethe Flood

Finner Lars Øien, Trondheim, med sønnen Uluf som er matros, 30 år (født 1832) [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61601.wc2&gardpostnr=412&personpostnr=5389&merk=5389&tid=22:17:05#ovre>LenkeI folketellingen 1875 står det at Oluf Martin Øien er født 1833 i Trondheim LenkeOluf Martin Øyen gifter seg (FS/VRI) 26.05.1872 i Vår Frues kirke i Trondheim, sønn av Lars Øyen LenkeI 1900-tellingen for Trondheim finner jeg fhv. handelsmann Oluf Øien, født 1835, bosatt i Voldsminde Vei 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Eg spekulerer på: Ivara Otelia Øien, fødd i Trondheim 23.5.1883, utvandra til North Dakota i 1904 og vart gift med Olaf Lekang frå Hadsel (jamfør tema #25266). Kan ho vera ei dotter av Oluf Martin Øien og første kona hans?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.