Gå til innhold
Arkivverket

[#25761] Hanna Petrine fra Prestebakke i Halden


Gjest Knut Sørensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Sørensen

Noen som kan hjelpe meg med å finne denne personen? Hun var født ca 1872 i Halden og traff Andreas Hansen som hun giftet seg med, hvet ikke når. Hanna døde i Oslo 1949. Jeg er int. i hennes foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hvis Hanna giftet seg og bodde i Kristiania/Oslo etter år 1900, kan du f.eks. sjekke adressebøkene på hennes navn eller hennes manns navn (Andreas Hansen) og finne ut hvor de bodde. Deretter kan du se om du finner dem i de kommunale folketellingene som finnes i Byarkivet i Oslo, Maridalsveien 3, 0178 Oslo. Folketellingene er ordnet på gatenavn, men Byarkivet har adressebøkene for Kristiania/Oslo dels på mikrofilm, dels på papir på lesesalen. Folktellingene dekker hovedsakelig årene 1899-1954, og tellinger eldre enn 60 år er fritt tilgjengelige for publikum LenkeMvh Grethe Flood

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sørensen

Takk for det GretheVet at de bodde i Schæffersgt. i oslo 1912, så da skal jeg nok finne ut av det. Har ikke vært på Byarkivet før, men en gang skal da bli den første.mh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.