Gå til innhold
Arkivverket

[#25763] Martha Larsdtr. Bruvik dy og dæ., avklaring


Gjest Magne A. Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne A. Larsen

1900-tellingen for 1280 Aarstad, krets 4, Gnr10, Bnr17 Krohnstad inneholder bl.a. 2 personer ved navn Martha/Marta Larsdtr. begge født på Bruvik resp 1830 og 1864. Videre en gutt Edvard Martin f 27/3-1899. Kan noen hjelpe meg å avklare familierelasjonene mellom nevnte 3 personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Her er LenkeEr ikke det ganske klart da? Ny husholning starter med Martha. Deretter hennes sønn og tilslutt hennes mor dvs sønnens bestemor. Jeg tviler i hvertfall på at Marta er hennes bestemor selv om det kunne latt seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne A. Larsen

Ja, jo, men det jeg kunne tenke meg å få avklart, men som vel ikke gikk tydelig fram er det faktum at der ikke er noen ektemenn/fedre inne i bildet. Vi får vel tro at det på dene tiden fremdeles foregikk på 'gamlemåten'? Er der noen som kan hjelpe meg med noen mannspersoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Magne A. Larsen

Er der noen som har muligheter til å finne ut for meg hvem som var far til forannevnte Martha Larsdtr. Bruvik, f i Bruvik SB 1864? Trolig hette han Lars, men Lars hvem? Videre hvem som er far til forannevnte Edvard Martin ? f. 27.03.1899 Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det ligger i Frankrike-:)Men jeg tilbringer alle mine ferier paa Bömlo! Naermere bestemt Rubbestad. Du er vel ikke sönn til Sôlvi Larsen? I saa tilfelle skal vi vaere i slekt.Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne A. Larsen

Det var jo hyggelig å få avklart det. Ja jeg syntes vel at det lød utenlandsk. Nei, jeg er ikke sønn til Sølvi, men jeg kjenner jo familien godt. Vi er opprinnelig innvandrede Haugesundere. Ennå engang takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Faar haape at det er de rette vi har funnet da. Jeg har folk fra Bruvik sjöl, men kom ikke inn paa dem.Haaper du faar hjelp videre fra folk med bygdeböker fra stedetJeg skal vel vaere noe slikt som 5-menning med Sölvi igjennom hennes mor, saa det er jo langt ute.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.