Gå til innhold
Arkivverket

[#25765] Ungkar fra Ørlandet


Gjest Mona Falch
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Falch

søker etter Hans Olson Utstrand fra Ørlandet, han fikk en uekte sønn f:1832 med Dordi Holgerdtr fra Åfjord. sønnen navn var Anton. eg finn ikke meir om han enn mulig var født ca 1802, men etter bøkene å dømme døde denne kort etter og fikk en bror seinere med samme navn men sto ikke meir hvor han ble av. han var ungkar på dette tidspunktet og jobbet som tjenestekar på fosen gard? er glad for alle opplysninger som kan føre meg eit skrit videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Falch

Håper noen kan hjelpe meg med Ungkar Martin (Martinus) Olson født ca 1780-97. Han fikk ei uekte datter med Laurentze Olsdtr fra Synnylven, ANNE født 1816 i Ulstein/Herøy. Han kalte seg for Sjøholt i 1816 og 1841 var navnet Moltu. finn han ikke og er glad for alle opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Kvernhusvik

Hans Olsen kan jo være den andre karen her:1802 Ørland 24.02.1802 07.03.1802 Hans, Ole Jørgensen Utstrand og Andrea Hansdtr, begravet 04.04.1802 5uker1810 Ørland 18.05.1810 10.06.1810 Hans, Ole Jørgensen Fjøsholmen1824 Ørland 24.10.1824 Hans Olsen Uthaug, 10.06.1810, Ole Jørgensen og Andrea Hansdtr Fjøsholmen, temmelig kundskab, men god opførsel, v: af assesor H:mann for 6 aar sidenDorthe Holgersdtr Mølslet var f. 11.12.1798 i Aafjord.mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Falch

ja det er ikke så lett men siden sønnen anton er fødd i 1832 så begrenser det seg hva ung Hans olson var når han ble far, men eg syns at han er vanskli å finne utav, men skal sjekke alle opplysninger eg får, min oldemor kom fra Ørlandet og datra hennes min bestemor lever ennå 97 år gammel. så eg håper ho kan lese om denne siste karen da, takker foreløbigt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.