Gå til innhold
Arkivverket

[#25771] norsk dame på rosinpakkene - men hvem?


Gjest per helge seglsten
 Del

Recommended Posts

Gjest per helge seglsten

Jeg mener å ha lest at damen på Sun Maid-rosinpakkene var norsk (utvandret, så vidt jeg husker). Er det noen som kjenner til den historien, og kan fortelle litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Hun het Lorraine Collett Petersen, og det oppgis at hun kom fra Fresno eller West-Virginia. Jeg finner ingenting om at hun er norsk eller har norske foreldre, men navnet kan jo antyde skandinaviske aner?Hun døde 90 år gammel i 1983.Se også denne diskusjonen: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Iflg. 'Døde i California 1940-1997' døde Lorraine Collett Petersen i Fresno 30.3.1983. Samme kilde oppgir at hun var født i Missouri 9.12.1892.Kanskje er hun å finne der i folketellinga 1900?Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

Takk for interessen! Her ser det jo ut til at det må være foreldrene som var norske. Er det noen døde colletter i California, som kunne vært Lorraines foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Jarl Runde

Eg har lest ein plass at ho var av tysk slekt og at den spesielle kysa ho har på hovudet var ein kopi av kysene frå heimtraktene i Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

På ancestry finner jeg en Lorraine Collett som skal være født i Kansas City, Missouri ca 1897, av foreldrene George Dexter Collett og Martha Falkenstein. Det oppgis at dette skal være rosin-Lorraine.Falkensteinfamilien er amerikansk, men foreldrene til George Dexter Collett oppgis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.