Gå til innhold
Arkivverket

[#25785] Lovise Christiansdtr. f. ca. 1794 Søndfjord?


Gjest Gullbjørg Storvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gullbjørg Storvik

Lovise Christiansdtr.,muligens med mellomnavnet Christine, er ifølge folketellinger 1865 og 1875 for Bergen oppgitt å være f. 1794 i Askvoll, Søndfjord. Jeg fikk ett hint om å låne bygdebøker for Hyllestad, da Lovise i 1801 var til oppfostring på Øen hos Anders Arneson og kone. Jeg har funnet dette paret, men Lovise er ikke nevnt der.Jeg lurer på om dette er riktig sted å lete, og har sett på kart at Askvoll ligger noe nordfor Åfjorden. Kan noen hjelpe meg med Lovises fødsel, og hvem foreldrene var? Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Barn vart ofte oppfostra hos slektningar. Har du sett på søsken til Anders Arnesen og Anna, evt andre slektninger? Her er t.d. ein Christian Arnesen, som hadde mange born Lenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Tusen takk for hjelpen, og det er nok riktig Lovise Yngve Nedrebø har funnet. Hun kaller sin eldste sønn med Chistian som mellomnavn, og den eldste datteren ble døpt Anne Lovise. Med denne hjelpen fant jeg foreldrene, og familien bakover i tid i Hyllestad bygdebok nr.1.Tusen tusen takk. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.