Gå til innhold
Arkivverket

[#25786] Elisabeth Christine Løvseth


Gjest Bjørn Haaland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Haaland

Elisabeth Christine LøvsethDen 12 oktober 1828 giftet min tip tip oldemor seg med min tip tip oldefar.I kirkeboken for Kristiansund 1819-1832 (Kvenes 29) finner jeg:1829 Octh 12 - Blikkenslager Hans Andreas Rønne 22 1/2 aarog Jfr Elisabeth Keristine Lövseth 30 aar Hvem er så denne Elisabeth Christine Løvseth ?Jeg finner henne ikke i folketellingen for 1801.I folketellingen for 1865 finner jeg henne som:Elisabeth Christine Rønne Enke og skolemoder 67 år fødested : TronhjemHun bor i Sulz gade i Tronhjem sammen med sine døttre Hanna og Caspara, og en pleiesønn Ludvig Johns.Alle barna jeg vet om: Carl Georg, Hanna, og Caspara er født i Trondhjem.Den kjente slektsforskeren Cato Krag-Rønne, (Ættegransking 1943), har på en Anetavle for sin kusine skrevet:Elisabeth Christine Lövseth døpt 3-6-1798 ? Trondhjem ? d 26-2-1875 TrondhjemHan har tydligvis vært usikker, og den han gjettet på er nok:Døpte Trondhjems domkirke 1798 3-junius Elisabet Chirstina Far Jonas Halvorsen og h Lisbeth ThomdatterDisse finner jeg så igjen i folketellingen for Tronhjem 1801 Kramboe Gaden Hus/9Jonas Halvorsen 40 år Jægtmand Lisbet Thomasdtr 39 år Ingeborg Jonasdtr 9 Mortina Jonasdtr 9 Christine Jonasdtr 3 Er det noen som kan bekrefte at Elisabeth Christine Løvseth er den samme som Elisabeth Christine Jonasdatter, eller som har en annen forklaring på hvem hun er ? mvhBjørn Haaland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.