Gå til innhold
Arkivverket

[#25811] Olava Olsdatter, skal være døpt i Tønsberg 15. februar 1807


Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Noen som har mer om henne? Hun skal være gift med Knud Olsen, født 7. september 1802 på Smedsrød på Nøtterøy. En av deres barn er Bernt Olaus Olsen, født 25. januar 1842, også det i Tønsberg. Alt om forfedre og etterkommere mottas med takk. Jeg har informasjon om Knud Olsens forfedre.med vennlig hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FS = Knud Olsen gift 20/5 1828 Tønsberg Olava Olsdt. dpt. 15/2 1807 Vor Frue Tbgr.Hennes foreldre: Ole Halvorsen gift? med Anna Pernille Didericsdatter dpt. 30/3 1784 St. Laurenti Tbrg., foreldre Diderich Olsen og Ingeborg Pedersdt.Anna Pernille i 1801 LenkeIkke funnet noe på 'gutta'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Takk Ketil.Dette Didrik-navnet, er det et vanlig navn i distriktet eller kan det peke på hvor hennes slekt kommer fra? Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Diderich Olsen og Pigen Ingebor Pedersdotter gifter seg i Sem kirke 23. september 1779: [url="http://www.vestfold-slekt.net/cgi-bin/db.cgi?db=0721Viede2&view_detail=1&ID=574>Lenke'Didrik Olsen var fra Fiskerplassen, men hadde bodd en kort tid på Kjærnes før han flyttet til Sjøbubakken. Ektet 1779 Ingeborg Pedersdatter. Tre barn nevnes: 2. Olia, f. 1786 på Sjøbubakken. 3. Anne Maria, f. 1789.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Hei igjen Ketil.Godt å se at der er flere som er tidlig oppe. Satt akkurat fortvilet å lette etter mer om Sjøbubakken da et forløsende gir meg svaret. Men jeg har lagt merke til en ting i bygdebøkene for Sem/Slagen. Alle barna nevnes ikke. Er det et OCR problem eller er bøkene skrevet slik? Har enda ikke sett orignalen av dem, så jeg begynner lure. Du skriver feks i siste innlegg: 'Didrik Olsen var fra Fiskerplassen, men hadde bodd en kort tid på Kjærnes før han flyttet til Sjøbubakken. Ektet 1779 Ingeborg Pedersdatter. Tre barn nevnes: 2. Olia, f. 1786 på Sjøbubakken. 3. Anne Maria, f. 1789.' Slik jeg ser det er det kun to barn som nevnes.Får vel forsøke FS her i første omgang for å se etter flere barn på paret. Spennende også med litt annet enn bonde- og husmannsslekter idet gamle Anne Marte Didriksdatter er soldatdatter. Ikke det at jeg har stort hell med andre soldatslekter, men allikevel.Takk for hjelpa så langt, og en fortsatt fin helg til deg.mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Det er kun barn som vokste opp som navngis i bygdeboka. Det første barnet døde altså tidlig.Sem MINI I2 (1764-1798), fol. 46a, døpt 4. februar 1781: Diederich Olsen Kiernæs og hust. Ingeborg Marie Deres Drenge-barn som blev kaldet Ole. Faddere: Ingeborg Bendtsdr., Marthe Johanne Olsdr., Knud Sørensen Kagen, Christopher Jacobsen Kiernæs, Ole Ingebretsen Kagen.Do., fol. 74a, begr. 31. juli 1785: Didrik Fidskerpladsen, Lidet barn.Jeg har ikke sjekket om det kan være evt. flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.