Gå til innhold
Arkivverket

[#25817] Hans Jørgensen Breder/Elen Fleth - Sollieds arkiv


Gjest Odd Brede
 Del

Recommended Posts

Jeg har problemer med forfedrene til en av mine aner - Elen Fleth. Hun ble gift 4.2.1727 i Bergen med Hans Jørgensen Breder. Hun døde i 1750 og ble begravet 12.6.1750 i Bergen (NK). Da ble hun nevnt som Hans Breders kone. Om noen kan hjelpe meg med hennes foreldre, skulle jeg bli svært takknemlig. Har prøvd etterlysning før uten resultat.Kan det tenkes at Elen Fleth er engelsk? Grunnen til at jeg tenker på denne muligheten er at mormor til Hans Jørgensen Breder (Elens ektemann) het Anne Marie Westwout - datter av Samuel Westwout. Samuel kom fra Huntingdon i England og fikk borgerbrev som mesterskredder 23.6.1718.Jeg mener at det finnes en del opplysninger om familien Breder i Sollieds arkiv, men har ikke hatt anledning til å sjekke disse. Er det noen som kan hjelpe meg?Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Lars M Hansen

Flett er et almindeligt navn på Orkney og forekommer fra 15-1600 årene og fremhenvisninger J Storer Clouston: Records of the Earldom of Orkney. (en bok som findes på mange universitetsbibliotek)Orkney Antiquarian Society: Proceedings (årsböger fra 1920erne til 1939). findes på mange universitetsbibliotek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei Lars!Takk for nyttig informasjon. Å finne Elen Fleth har vært som å lete etter den berømmelige nåla i høystakken. Kanskje dine opplysninger kan lede meg inn på rett spor.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Arne Petter Brede

Hei Odd!Har du kommet noe lenger med Elen Fleth? Det hadde vært interessant å høre om du har noe nytt om våre felles aner. Du kan gjerne kontakte meg på E-post om du ønsker det; mailto:arne.brede@online.noVennlig hilsen Arne Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.