Gå til innhold
Arkivverket

[#25818] Tater Halvor Pedersen


Gjest Arnt-Egon Skråmestø
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnt-Egon Skråmestø

Er det mulig å finne mer om Halvor Pedersen født ca 1733 og konen Elen Marie Kristoffersdatter født ca 1712.Dei kom til Hetlevik på Askøy 1790 med sønnen Olaus og konen hans Pernille Johannesdatter og bror til elen,Anders Kristoffersen.Dei var egentlig registrert som hjemmehørende i Trondheim,men etter ein tid er dei på Røros,noe senere i Kvernes og enda senere i Sandnes.Det eg lurte på er hvor og når dei giftet seg, født sted og hvem foreldre var.Også hvor Olaus var født og Pernille johannesdatter var født+foreldreHilsen Arnt-Egon skråmestø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Kirkebøker for Røros 1727 - 1767 her i DA: Jeg finner ingen Olaus / Ole døpt i dette tidsrommet med far Halvor Pedersen. Men han kan jo være født der og døpt et annet sted??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det du bør gjøre, er å si at alt jeg har å si er totalt uinteressant eller noe lignende.Hvordan står det til med med vanlig høflighet og tilbakemelding i dette forum egentlig?? Det mangler totalt, i mange tilfelle, etter min mening!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Hei Astrid - jeg tror at enkelte nye brukere faktisk har litt problemer med å forstå at man skal trykke på 'blyanten' helt nederst for å svare på innlegg. Det burde kanskje stått 'trykk her for å svare på innlegg' e.l. Jeg er ellers enig i at det er irriterende at man kanskje legger en del jobb i et svar, og så aner man ikke om vedkommende har lest det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena Berg Nordli

Dessuten må vi ikke glemme at det for veldig mange ikke er vanlig å 'gå på nett' mange ganger om dagen. Man bør nok gi folk en dag eller så på seg, før man dømmer dem som uhøflige :-) Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt-Egon Skråmestø

Hei AstridTakk for hjelpen,men eg har ikkje hatt mulighet for å svare før no,fordi når du svarte meg først hadde eg reist på jobb kom seint heim,leste den akkurat no,beklager.hilsen Arnt-Egon Skråmestø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.