Gå til innhold
Arkivverket

[#25838] Ole Olsen f.1816 i Gausdalen


Gjest Eva Beate Runde
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Beate Runde

Hei! Jeg prøver å finne ut om min tipp-tipp-oldefar Ole Olsen f.1816 i Gausdal. Han giftet seg med Jacobina Amundsdatter i Evenes i 1845 og i folketellingen 1865 er han bosatt på Fuglevarden, Evenes. Jeg lurer på om noen vet noe om ham og hans familie fra Gausdal? mvh Eva :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I 1875 bor Ole Olsen og Jacobine på Øysundet i Ofoten Lenke. Ole og Jacobine gifter seg i 1845 – er ikke navn på brudgommens far oppgitt?Finner følgende Ole Olsen, født 1816 i Østre Gausdal i FS, men vet ikke om noen av disse er ”din” Ole Olsen (jf. giftermål og navn på brudgommens far):IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Norway Search Results | Download | PedigreeOLE OLSEN Male Event(s):Birth: 06 JAN 1816 Christening: 14 JAN 1816 Ostre Gausdal, Oppland, NorwayParents:Father: OLE TRONDSENMother: SIRI OLSDR---------------OLE OLSEN Male Event(s):Birth: 06 FEB 1816 Christening: 18 FEB 1816 Ostre Gausdal, Oppland, NorwayParents:Father: OLE SIMENSENMother: KARI PEDERSDR-----------------OLE OLSEN Male Event(s):Birth: 13 JUN 1816 Christening: 16 JUN 1816 Ostre Gausdal, Oppland, NorwayParents:Father: OLE TRONSENMother: ANNE HANSDR---------------------------Ole Olsen er ellers ikke det enkleste navnet å støte på, især når det er flere som kan hete det innenfor samme sogn og være født omtrent på samme tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Jarl Runde

Til Eva Beate: Eg triggar på etternamnet ditt men klarer ikkje i farten noko meir -. Har du noko meir om slekta di eller er det kanskje på 'morsida' du søkjer slekta? Ev. meir info til E-postadressa mi: harun@online.noHelsing Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Beate Runde

Hei! Jeg har desverre ikke opplysninger om far til Ole Olsen da jeg ikke har tilgang til kirkebøkene. Jeg har opplysningene fra Viede i Evenes 1820-1851 her i Digitalarkivet. Lenke. Men kanskje noen har tilgang til kirkebøkene og kan slå opp for meg der? mvh Eva Beate Runde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

Opphavet er utenfor mitt område (Ofoten), men jeg har noe data å bygge videre på. Ole døde 20/11-1903 på Bjelgam, begr 27/11-1903 Evenes; em, kårmann fra Solsethagen, Gausdal. Jeg har annenhånds at han er født 24/8-1817 Nykirke sogn i Gausdal; foreldre Ole Olsen 1792 og Else Jonsdtr Forsetlien 1792.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.