Gå til innhold
Arkivverket

[#25841] BRUKARFORUM - hvordan bruker vi dette forum?? Dessuten: HØFLIGHET


Gjest Astrid Ryen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellef Ellefsen

Tilbake til innlegg (1):Enig i at å gi tilbakemelding på viktige eller konkrete svar er vanlig høflighet. Dette er spesiellt viktig her i Brukarforumet. (I de forskjellige news-gruppene har vi derimot, i de aller fleste tilfeller, en mulighet til å gi spørsmålstilleren et hint, dersom vi er i tvil om hvorvidt denne har lest svaret).Inneholder svaret kun vage hentydninger, forventer jeg derimot ikke svar. Kanhende temaet fylles opp av en mengde lignende. I slike tilfeller ville det ikke ha så mye for seg å svare hver og en.Nok fra min side. Bråslutter her, da jeg er 'redd' for å bruker forumet som en pratekanal. Mvh Ellef Ellefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kanskje på tide å ta seg selv litt i nakken.Det er en ting som jeg til stadighet legger merke til. Mange av 'de hjelpsomme' oppgir veldig sjelden kilden for sine funn. Nå klager ikke de som får hjelp på dette, kanskje de ikke tør, men er det ikke på tide at man prøver å huske på å oppgi hvor opplysingene kommer fra. Det er vel like viktig som det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei :)Jeg er helt enig i det Berit skriver om å oppgi sine kilder i sine svar, og betreber meg på å være flink med dette selv.Jeg synes det er fint hvis jeg kan hjelpe noen, og fortelle hvor jeg har mine opplysninger fra, men jeg synes også at det er veldig koselig med en tilbakemelding om at hva jeg har skrevet er lest.Ble mitt innlegg oppfattet som surmaget, kan jeg ikke annet enn å beklage det. Det var ikke min mening.*Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Velger å tro endel manglende tilbakemeldinger rett og slett skyldes at spørsmålstillerne ikke vet hvordan de skal svare. De er ikke klar over at blyanten må brukes.Har et par ganger blitt spurt hvordan man skal bære seg ad for å lage et innlegg i en debatt. Dette var ellers svært så oppegående og dyktige granskere som spurte. Dog var de nybegynnere her i Brukarforumet, og var ikke klar over at 'blyanten' i siste innlegg var et vertøy som måtte klikkes på.Kan jo være at spørsmålstillerne heller kjenner til dette. Og før de blir klar over hvordan tilbakemelding kan sendes - , ligger spørsmålet godt skjult langt nede i bunken. Ikke så enkelt å hente frem for nybegynnere.Mvh Ellef Ellefsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.