Gå til innhold
Arkivverket

[#25849] Guttorm Christophersen Hønaas, f. 1766? i Leksvik,N-Trøndelag, sønn av hvem?


Gjest Aslaug Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Aslaug Andersen

Christopher Ingebrigtsen Hønaas og h. Helena Ellevsdtr. hadde i 1766 et barn til dåp i Leksvik kirke. I avskrifta fra kirkeboka på nettet står det ikke navnet, bare 'barn? ' Det er en Guttorm Christophersen Hønaas som blir g. 13.05.1787 med Gjertrud Iversdtr. Hegli, kan det ha vært han som ble døpt i 1766? Denne Guttorm kaller seg Lyshaug da han har en sønn til dåp i 1790, er det fortsatt den samme Guttorm? Aslaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Brandsøy Lystad

Den lenken ble visst ikke helt korrekt...men du finner ham greit ved å fylle inn foreldrenes navn i skjemaet som lenken viser til. Det ser også ut til at der var flere barn, men det visste du kanskje fra før.Mvh Marita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslaug Andersen

Takk for hjelpa, Marita! Det kunne egentlig ikke være noen annen enn Guttorm, men fint å få det bekrefta! De andre barna kjenner jeg til, ja. Aslaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Arild Sollie

Hei.Gjertrud Iversdatter og Guttorm Christoffersønn (gm. 1787) har jeg registrert som søskenbarn. Deres fedre Iver Ingebrigtsønn (f. 1720) og Christoffer Ingebrigtsønn (f. 1728) var brødre. Foreldre; Ingebrigt Christoffersønn (f. 1688) og Karen Pedersdatter (f. 1692).Mvh. Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslaug Andersen

Hei Arild! Dette visste jeg ikke! Jeg har Ingebrigt Christoffersønn og Karen Pedersdatter som foreldre til Christoffer Ingebrigtssønn, men jeg visste ikke at de hadde flere barn. Flott med nye opplysninger, takk skal du ha! Hilsen Aslaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.