Gå til innhold
Arkivverket

[#25850] Skifte etter Iver Larsson og Rannveig Olavsdatter


Gjest Tom Harald Dahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Harald Dahl

Hei! Jeg forsøker her i et håp om man finner noen dødsdatoer etter Iver Larsson, født 1778 på Øvre Fenno i Voss, og ektefelle Rannveig Olavsdatter f. 1778 på Jernes i Hordaland.I følge Kindem i Vossabøkene, flyttet dette ekteparet til Vesterålen i Nordland, men har ikke funnet disse to i noen av Vesterålens kommuner.Klarer dere å finne dette ekteparet noen steder og finnes det noe skifte etter de?De fikk 4 barn, kanskje flere? De navnene jeg har er: Britha f. 1807, Ragna f. 1813, Lars f. 1816 og Ole f. 1818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg vet ikke om dette er samme paret, men i følge FamilySearch IGI fikk Iver Larsen og Rannveig Olsdtr. Markmarken en sønn Mons Christian 04.11.1821 i Hadsel, Nordland.Kanskje det kan være bryet verdt å undersøke dette nærmere. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Harald Dahl

Hei! Takk for svar, Rune. Det er godt mulig dette er samme personer, men tviler litt. Jeg finner sønnen Lars Iversen fortsatt i Voss fram til 1838, da er han i afgangslistene for Voss og der står det at han flyttet til 'Nordlandene'. Lars var da 18 år. Allerede i 1.10.1839 giftet han seg med Anne Katrine Benjaminsdatter f. 3.4.1817, fra Bergvik i Hadsel. Se tidligere temaer om Lars Iversen i Brukerarkivet.Etterkommere til Lars Iversen og Anne Katrine Benjaminsdatter er kjent.Det jeg står fast ved er foreldrene, Iver Larsen og Rannveig Olavsdatters historie, hvor ble de av, døde når, hvor ble av de tre andre barna som er kjent og om de fikk flere barn.Tror ikke de flyttet til Vesterålen allerede i 1821 mens sønnen Lars var i Voss fram til 1838? Mulig jeg tar feil!? mvh Tom Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Tom Harald Dahl

Jeg gjør et forsøk å løfte denne saken opp igjen. Jeg håper Digitalarkivet kan finne noe skifte etter Iver Larsen og Rannveig Olavsdatter. Dette ekteparet er ikke å finne i Vesterålen, mulig de ble igjen på Voss allikevel eller flyttet til et annet sted i Hordaland? Dette ekteparet er for meg en gåte! mvh Tom Harald Dahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.