Gå til innhold
Arkivverket

[#25860] Søren Rasmussen Brochmann


Gjest Maya Rasmussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Maya Rasmussen

Hejsa Jeg er ny her, så jeg håber at jeg har sat spørgsmålet rigtigt op. Nogle der vil se om dette passer og om der kan være mere at finde i Norge.Søren Rasmussen Brochmann, født omkr. 1583 i Køge Danmark, han boede i Bergen Norge, stilling Byfoged, gift Barbara Carlsdatter, født omkr. 1585. Søren døde omkr. 1634, i Bergen, Norge.Det er mere tiden i Norge, jeg mangler, er der nogle der har mere?Jeg har set hos www.brondsted.dk som har meget om Brochmann i Norge, men ikke om lige denne gren. Der er flere grene. Venlig hilsen Maya R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Arntzen

Foruten Anna hadde Søren og Barbara datteren Bodil Sørensdatter Brochmann, født ca 1615 i Ålborg. Hun ble gift med Thage Lambertsen Balchenborg som var rådmann i Bergen 1662-65. Jeg vet dessverre ikke om de har etterkommere i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Rasmussen

Tak Sølvi Arntzen Ja jeg ved han havde to døtre, men jeg mente de begge var født i Bergen. Jeg ved også om Thage Lambertsen. Jeg mangler at få lidt mere at vide om Sørens tid i Bergen. Findes der nogle lister over byfogeder på den tid, i Norge? Eller noget norsk litteratur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Rasmussen

Tusinde tak, Alexander Hi hi, ja det er min ane Bent Jørgensens hjemmeside, vi har 3 x tipoldeforældre sammen.Jeg siger tak for forsøget, det kunne jo være at nogle i Norge havde lidt mere end jeg selv har, men det forstår jeg, ikke findes. Undskyld ulejligheden. Bent har ikke noget videre om tiden i Norge. Hvor de boede, hvilket hus, kopier af skiftet osv mangler. Hvem var faddere til pigernes dåb osv.MVH Maya R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Rasmussen

Er der nogle der har ved hvad dette er og om der skulle stå noget om Søren heri:II.Trondhjems Reformats 1587, Oslo Domkapitels jordebok 1595 Utgitt av A-M. Hamre, Oslo 1983, hft. kr 100, innb. kr 150 Bestillingsnr 51III. Jordebok for Bergen bispedømme ca. 1600. Med jordebok for Hospitalet i Bergen ca. 1617-21. Utgitt av Riksarkivet ved Ole-Jørgen Johannessen, Oslo 2000, innb. kr. 198. Bestillingsnr 51Norske lensrekneskapsbøker 1548-1567 Oslo 1937-1943, bind I-VI, kr 50 pr bind I Rekneskap for Akershus len 1557-1558 II Rekneskap for Akershus len 1560-1561 III Skatten av Bergenhus len 1563 IV Rekneskap for Bergenhus len 1566-1567 V Rekneskap for Bergenhus len 1566-1567 (med Nord- Norge) VI Rekneskapsbøker for Trondheim len 1548-1549 og 1557-1559 Bestillingsnr 503Norske Regnskaber og Jordebøger fra det 16de Aarhundrede (1514-1570) Utgitt av H.J. Huitfeldt-Kaas og A.O. Johnsen I-IV Christiania 1885-1906. Opptrykk, Oslo 1983-1984, kr 50 pr bind V Oslo 1966- 1983, kr 150 Bestillingsnr 17 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.